Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Ser nästan ut som våran extra toalett gjorde med undan att vår tidigare ägare hade förkärlek till televerkets orange istället för det gröna ni har :crysmile:
haha ser det framför mig :crysmile: de hade förkärlek till skarpa färger förr alltså.. :p

• Haha
Luddis_1
  • Laddar…
Det gäller att inte ha för bråttom ut bara, då slår man väl huvudet i trappan! Lite häftigt dock, utnyttja ett annat dåligt utrymme till något bra. Vårt avlopp till handfatet var samma som ditt, inget rör som stack upp utan dom hade kört med sånt kitt runt röret man stuckit ner.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det gäller att inte ha för bråttom ut bara, då slår man väl huvudet i trappan! Lite häftigt dock, utnyttja ett annat dåligt utrymme till något bra. Vårt avlopp till handfatet var samma som ditt, inget rör som stack upp utan dom hade kört med sånt kitt runt röret man stuckit ner.
haha precis! Det gäller att se sig för.. ja precis! Exakt så var det här med.. tanken är att flyta golvet så jag får fixa ett rör man kan stoppa ner där i hålet.

fredrikchail fredrikchail skrev:
haha precis! Det gäller att se sig för.. ja precis! Exakt så var det här med.. tanken är att flyta golvet så jag får fixa ett rör man kan stoppa ner där i hålet.
Vi hade en härlig heltäckningsmatta på toan i källren, men gummibotten. Under låg 10x10 klinkers, iskallt kan jag lova, även på sommaren. Det fanns inga tecken på fukt under mattan som säkert legat där i 40 år, så vi la in en ny vanlig plastmatta, nu är det inte alls kallt om fötterna och så mycket fräschare.

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Vi hade en härlig heltäckningsmatta på toan i källren, men gummibotten. Under låg 10x10 klinkers, iskallt kan jag lova, även på sommaren. Det fanns inga tecken på fukt under mattan som säkert legat där i 40 år, så vi la in en ny vanlig plastmatta, nu är det inte alls kallt om fötterna och så mycket fräschare.
vad smidigt! Perfekt så man slipper få kallt om fötterna (y)

Bort med kakel.

• Renoveringsprocess där en vit och svart mönstrad kakelvägg delvis är demonterad under en vit hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg under renovering med rester av borttaget kakel och exponerad puts.
    Skapa konto
  • Gilla
JPC-CONSULT
  • Laddar…
Bort med den gamla karmen!

• En dörröppning utan karm som leder ner till en trappa med flagnande väggfärg och en sliten grön golvfärg.
    Skapa konto
  • Rivningsarbete av dörrkarm som exponerar råa väggkanter och trapphus.
    Skapa konto
  • Riven dörrkarm som leder in till ett rum med kaklat golv och delvis synlig toalett.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete där en dörrkarm tagits bort, exponerat tegel och rör, synlig toalett i nästa rum.
    Skapa konto
Åsa Lund
Varför tar ni bort karmen?

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Varför tar ni bort karmen?
vi ska byta till en bredare karm, då den som satt där var enbart 70 bred :)

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Jag noterade vad jag antar var ventilationsrör i eternit och avloppsavluftning som ni tog bort när ni renoverade i hallen. Var drog ni de nya när de inte kunde gömmas längre?

Jag noterade vad jag antar var ventilationsrör i eternit och avloppsavluftning som ni tog bort när ni renoverade i hallen. Var drog ni de nya när de inte kunde gömmas längre?
stämmer alldeles utmärkt. Vi kommer att slopa dem helt och hållet, de gick upp i kanal till vinden tidigare och nu är det omöjligt att få till en ny kanal. Därför blir det så.

kan tilläggas att det inte var avloppsavluftning, enbart ventilationsrör :D

stämmer alldeles utmärkt. Vi kommer att slopa dem helt och hållet, de gick upp i kanal till vinden tidigare och nu är det omöjligt att få till en ny kanal. Därför blir det så.

kan tilläggas att det inte var avloppsavluftning, enbart ventilationsrör :D
Från tvättstugan förmodar jag? Kör ni nån liten fläkt där nu istället?

Från tvättstugan förmodar jag? Kör ni nån liten fläkt där nu istället?
nej, det röret som gick i hallen som du tänker på kommer faktiskt från denna lilla toaletten. Vi har en paxfläkt i tvättstugan som går rakt in i murstocken! :)

Aha,
nej, det röret som gick i hallen som du tänker på kommer faktiskt från denna lilla toaletten. Vi har en paxfläkt i tvättstugan som går rakt in i murstocken! :)
Aha, då får ni stå ut med eventuell lång ”hang time” om nån gör tvåan under trappan. :rofl:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Aha,

Aha, då får ni stå ut med eventuell lång ”hang time” om nån gör tvåan under trappan. :rofl:
får sätta ett skåp med gasmask i på utsidan :crysmile:

• Haha
  • Gilla
KarolinaA och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.