322 323 läst ·
1 040 svar
322k läst
1,0k svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Det gäller att inte ha för bråttom ut bara, då slår man väl huvudet i trappan! Lite häftigt dock, utnyttja ett annat dåligt utrymme till något bra. Vårt avlopp till handfatet var samma som ditt, inget rör som stack upp utan dom hade kört med sånt kitt runt röret man stuckit ner.
haha precis! Det gäller att se sig för.. ja precis! Exakt så var det här med.. tanken är att flyta golvet så jag får fixa ett rör man kan stoppa ner där i hålet.JA”Snabbe” skrev:
Vi hade en härlig heltäckningsmatta på toan i källren, men gummibotten. Under låg 10x10 klinkers, iskallt kan jag lova, även på sommaren. Det fanns inga tecken på fukt under mattan som säkert legat där i 40 år, så vi la in en ny vanlig plastmatta, nu är det inte alls kallt om fötterna och så mycket fräschare.fredrikchail skrev:
vad smidigt! Perfekt så man slipper få kallt om fötternaJA”Snabbe” skrev:
Vi hade en härlig heltäckningsmatta på toan i källren, men gummibotten. Under låg 10x10 klinkers, iskallt kan jag lova, även på sommaren. Det fanns inga tecken på fukt under mattan som säkert legat där i 40 år, så vi la in en ny vanlig plastmatta, nu är det inte alls kallt om fötterna och så mycket fräschare.
Bort med den gamla karmen!
Jag noterade vad jag antar var ventilationsrör i eternit och avloppsavluftning som ni tog bort när ni renoverade i hallen. Var drog ni de nya när de inte kunde gömmas längre?
stämmer alldeles utmärkt. Vi kommer att slopa dem helt och hållet, de gick upp i kanal till vinden tidigare och nu är det omöjligt att få till en ny kanal. Därför blir det så.JA”Snabbe” skrev:
kan tilläggas att det inte var avloppsavluftning, enbart ventilationsrör
Från tvättstugan förmodar jag? Kör ni nån liten fläkt där nu istället?fredrikchail skrev:
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer