P
Vad kan det ta på ett ungefär att gräva 30 meter ca 150cm djupt runt huset samt ca 10 meter + en grop för stenkista?
Huset ligger i Huddinge så jag gissar att det är mest lerjord runt huset.

Funderar på att hyra en 1,5 tonsgrävare och gräva själv alternativt låta en van grävare göra jobbet.

Två dagar med en sådan kanske. Om inget är i vägen

P
Då borde det inte vara något problem om man hyr en maskin från fredag-måndag morgon.

Ligger man i borde det gå. Sen veta man ju aldrig vad som händer. om det ligger en stor sten i vägen eller om man gräver av vatten ledningen och måste fixa med den.
Det är bara gräva du ska göra då och inte fylla igen? Då hoppas vi på att du hinner från fredag till söndag!
Jag grävde mellan 20-25m runt mitt hus på en dag. Ca 2,5m djupt oc hsten hård jord. Men jag hade en traktor grävare då

P
Nä fylla igen tänkte jag (+ mina grabbar) göra för hand :)
Tar för lång tid att få upp Isodrän/pordrän och fixa med dräneringsslangar och sånt. Alternativet är väl att hyra maskin för 1 dag vid ett senare tillfälle. men det är mycket att fundera över innan det är dags att sätta igång. tex. var göra av dräneringsvattnet och dagvattnet från taket. Finns inget dagvatten avlopp eller dike som man kan leda ut det till så någon lags brunn måste ixas.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.