Hade jag haft en sådan hade jag rensat hängrännor för kaffe och bullar!

Nice touch i videon att de visar en "hemsk" bild på en demolerad ränna i början. Men han lutar fortfarande stegen mot hängrännan när han klättrar upp, och han lägger mycket tyngd på den :)
 
Har läst en Åsa-Nisse serie för några år sedan där greven i serien hade köpt en sådan Gutter Cleaner. Åsa-Nisse lånade den för att jag ut en räv ur ett grytet.
 
Tyresö
Raceman skrev:
Bara det att kunna gå omkring med den där i bältet är ju skithäftigt. ;)
Hahaha, det var också min första tanke!

Man skulle vara kungen i området när man bjuder hem grannarna och min Festool-fanatiska vän på en ölkväll på terrassen, och efter några öl har en demonstration för dom med fjolårslövs-preparerade hängrännor.
 
hokanp skrev:
Smart liten sak. Finns nog många ägare till hyreshus som kommer att köpa den. Husägaren, blir nog mest för att styla på grannen.
Precis vad jag oxo tänkte. Känns ju som om att man inte har något att förlora och skicka ut den i någon ränna på hög höjd. Det värsta som händer är väl att den fastnar och då får man ta sig dit med sele eller skylift, något man behövt ändå om man rensat manuellt.
 
Tyresö skrev:
Man skulle vara kungen i området när man bjuder hem grannarna och min Festool-fanatiska vän på en ölkväll på terrassen, och efter några öl har en demonstration för dom med fjolårslövs-preparerade hängrännor.
Jag tycker mer det låter som om du skulle ta och investera i en fin cirkelsåg från Mafell...
 
Skulle kunna tänka mig den som avloppsrensare :D
 
phl skrev:
Känns ju som om att man inte har något att förlora och skicka ut den i någon ränna på hög höjd. Det värsta som händer är väl att den fastnar och då får man ta sig dit med sele eller skylift, något man behövt ändå om man rensat manuellt.
Eller så fäster man en lina i bakänan av maskinen, och drar den tillbaka med handkraft om den fastnar.
 
Tyresö skrev:
Man skulle vara kungen i området när man bjuder hem grannarna och min Festool-fanatiska vän på en ölkväll på terrassen, och efter några öl har en demonstration för dom med fjolårslövs-preparerade hängrännor.
phl skrev:
Jag tycker mer det låter som om du skulle ta och investera i en fin cirkelsåg från Mafell...
Fast en Mafell kostar väl mer än en tusenlapp??;)
 
phl skrev:
Precis vad jag oxo tänkte. Känns ju som om att man inte har något att förlora och skicka ut den i någon ränna på hög höjd. Det värsta som händer är väl att den fastnar och då får man ta sig dit med sele eller skylift, något man behövt ändå om man rensat manuellt.
Precis,

Med tvåvåningshus och snedtak ovanpå, är det inte direkt behagligt att rensa hängrännorna.

Blir huset högre, blir det knappast roligare
 
Suverän sak.

Vore kul o veta vad TS JJohan eg försökte länka till med tanke på trådrubriken.
 
Nimajneb skrev:
Suverän sak.

Vore kul o veta vad TS JJohan eg försökte länka till med tanke på trådrubriken.
:D:cool:
 
Jag tyckte att den såg coolt ut och jag ser den nog inte som en problemlösare utan mer ett hjälpmedel vid rensning. Ett roligt sådant. :P Att ha lite roligt samtidigt som man rensar kan väl vara mysigt.

//Patrik
 
Undrar hur den klarar blöta fjolårslöv?

Protte
 
Vore kul att se hur den fungerar i hängrännor som ser ut som mina, fyllda med en svart fömultnande smörja. Bara testen inte görs på vårt hus med nylagt tegel och nyputsad fasad!
 
Med tanke på trådtiteln har jag denna på min lista att bygga så småningom.
/B
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.