Hej,

Ska isolera en vägg med följade;

Distansläkt
3 Masonite hård board
Reglar 45x145 c600
145 minull
PE-foile
Reglar 45x45c600
45 minull
2 gipsskivor


Vad kostar detta per kvm(vägg) samt hur lång tid tror ni det tar per kvm(vägg)?
 
Hur lång , hur hög vägg? Har du kört en skruvdragare innan? Jobbar du ensam?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur lång , hur hög vägg? Har du kört en skruvdragare innan? Jobbar du ensam?

Hej,

2m hög och 10 m lång.

Jag har begärt in pris på det, river endast själv. Det är endast råspånt där nu.
 
Jaha, trodde du skulle rodda allt själv. Hoppa du får in några offerter. Hur ser väggens uppbyggnad ut idag?
 
  • Gilla
JohanErik84
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, trodde du skulle rodda allt själv. Hoppa du får in några offerter. Hur ser väggens uppbyggnad ut idag?
Råspont
 
Hur grova reglar ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur grova reglar ?
ca 20 cm, gammalt hus, rejäla grejer
 
Varför lägga på ytterligare 190mm på detta? Räcker väl med en 45:a?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Varför lägga på ytterligare 190mm på detta? Räcker väl med en 45:a?
Fråga inte mig, det är inte jag som gjort ritningen : )

Det är en råvind som ska inredas.
 
Svenskt rekord i isolering. Då är det alltså snedtak ?
 
  • Haha
Fluxor
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svenskt rekord i isolering. Då är det alltså snedtak ?
Yes, men inte så väldig snett, ca 45 grader
 
Nissens
J johan erik svensson skrev:
Yes, men inte så väldig snett, ca 45 grader
Så, då är det alltså inte någon vägg det handlar om.
Det är ett snedtak med takstolar som är 200mm.

Då blir det också plötsligt förståeligt att det är råspont och att isoleringen blir 390mm.

Det där jobbet gör man ju lätt själv, kan bli svårt att få in offert på ett så litet jobb.
 
Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
Så, då är det alltså inte någon vägg det handlar om.
Det är ett snedtak med takstolar som är 200mm.

Då blir det också plötsligt förståeligt att det är råspont och att isoleringen blir 390mm.

Det där jobbet gör man ju lätt själv, kan bli svårt att få in offert på ett så litet jobb.

Det är bara en del av jobbet, var mest nyfiken på ett kvm pris för denna typ av isolering bara. I själva verket är det mycket mer som ska isoleras, tog en av väggarna för enkelhetens skull.
 
Nissens
J johan erik svensson skrev:
Det är bara en del av jobbet, var mest nyfiken på ett kvm pris för denna typ av isolering bara. I själva verket är det mycket mer som ska isoleras, tog en av väggarna för enkelhetens skull.
Rätt lustigt att du kallar taket för vägg ändå…

Är det väggtegel du har på utsidan väggen då? :)
 
Nissens Nissens skrev:
Rätt lustigt att du kallar taket för vägg ändå…

Är det väggtegel du har på utsidan väggen då? :)

väggpannor :)

Det är 1 m tegel och sen börjar sponten/taket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.