fsn skrev:
Borde man inte kunna mäta batterispänning över laddspröten och på det sättet se om kablarna är hela utan att öppna den?
Börja med att vända upp o ner på klipparen o kolla habelskorna som sitter på baksidan av stiften

Vände på klipparen och synade kabelskorna, men kunde inte se något onormalt.

Får göra ytterligare mätningar och ev öppna upp den nu till helgen.

Surfarn_ skrev:
Vände på klipparen och synade kabelskorna, men kunde inte se något onormalt.

Får göra ytterligare mätningar och ev öppna upp den nu till helgen.
Har du skiftat sida på dom ?
Annars är det laddkontakten som du sätter i mainkortet

T
Kanske inte har med detta problem att göra men det har betydelse i vilka positioner man kopplar ul sensor trådarna, hamnar de omvänt så går klipparen konstigt

grymmeoffe skrev:
Har du skiftat sida på dom ?
Annars är det laddkontakten som du sätter i mainkortet
Jag har rört något på main kortet, så de kan inte ha skiftat sida. Är båda kablarna för laddning eller är den ena för att känna av kantlinan?

Surfarn_ skrev:
Jag har rört något på main kortet, så de kan inte ha skiftat sida. Är båda kablarna för laddning eller är den ena för att känna av kantlinan?
Båda är för laddning... Nej du har lossat skalet och på så sätt satt spänn på laddkabeln och skadat kontakten till kabeln i som sätts i main kortet
Eller skadat en kabelsko till stiften
Alternativt bytt sida på kablarna på stiften

grymmeoffe skrev:
Båda är för laddning... Nej du har lossat skalet och på så sätt satt spänn på laddkabeln och skadat kontakten till kabeln i som sätts i main kortet
Eller skadat en kabelsko till stiften
Alternativt bytt sida på kablarna på stiften
Min ena kontakt har brunnit upp. Kolla så dessa ser fina ut. ( jag lödde på lösa kablar på kretskortet.)

DSC_0014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget jag rekommendera
Skulle du ha fel på kabeln så fixar din
Leverantör det

Och skulle det vara så att du inte får tag i en så maila mig så gör jag en till självkostnads pris

• Gilla
Surfarn_
  • Laddar…
Precis som grymmeoffe misstänkte, ena sladden hade åkt ur. Lyckades sätta tillbaka sladden och nu går det bra att ladda klipparen. Tack för alla råd!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I morgon blir det test av klipparen för att se hur den fungerar med 0523 mjukvara samt nya fram och bakhjul.

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
F
fsn skrev:
Vad bra. Monterade dom igår och trots att det inte syns nån större skillnad på dom så tar den sig fram med mindre spinnande hjul i backarna när gräset är vått. Skall byta UL-givare nu i helgen och tänkte samtidigt lyfta i lite bly över bakhjulen.

En annan fråga. Fick en ny display med det där "nya". Kan jag behålla min befintliga programvara eller måste jag uppdatera samtidigt som jag monterar nya displayen? Och oavsett om jag måste uppdatera eller inte, vilken mjukvara rekommenderas just nu?
Ingen som har nåt svar på detta?

En annan fråga. Fick en ny display med det där "nya". Kan jag behålla min befintliga programvara eller måste jag uppdatera samtidigt som jag monterar nya displayen? Och oavsett om jag måste uppdatera eller inte, vilken mjukvara rekommenderas just nu?

Har du utrustning så att du kan uppgraderar även displayen till senaste version? Jag tror det var 2 september den kom. I så fall hade jag provat att byta till den versionen, men den kräver att du även uppdaterar displayen.

Köpte en tianchen s 510 förra hösten ,
Hann ej installera den då , men nu har jag installerat gränstråd och provkört den,

Nu har jag även delat upp gräsmattan i 3 st areor.

Programmerade den bara för att testa att köra 30 min i varje area,
På inställd tid gick han ut och körde area 1 i 30 min, när han hade kört 30 min pep han till
i area 1 När han till och gick in för laddning, trodde att efter han kom in i laddaren skulle köra ut igen
För att köra till area 2 för att klippa , men stannade kvar i laddaren . Har jag ställt in något fel ?

Låg batteri nivå inte full ladad?

Ja det kan vara så , går han ut och kör area 2 när han laddat klart ?

Så ska det vara ;) lycka till

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.