T
1. Ställ in en adress: Välj siffra mellan 1-60, men ej 26.
2. Ställ klipparen på linan 10 cm från laddstationens bleck
3. Tryck gröna touchknappen på laddstationen tills den röda lampan börjar blinka, släpp knPPEN
4. När den röda lampan slutat blinka så är laddstation och klippare kalibrerade.
5. Stäng av klipparen på huvudbrytaren, sätt på igen.
6. Kolla så att den lilla symbolen för slingan syns i vänstra övre hörnan i displayen

Tur att det finns en till maskin i närheten. Lyckades ladda min där. Nu försöker den inte köra över laddstationen längre när man ställer dit den. Ska bara hitta rätt adresskod.. :-)

Tianchen s510.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som varit med om att chassit gått sönder så framhjulet lossnat?
Se bild.
Går detta rädda med superlim?? eller går det få tag i nytt chassi?

Tror det för du bytt framhjulen. Eller har du en av de nyare maskinerna..
Hänt samma för mig när jag bytte till andra framhjul, se till att hjulen får stöd på undersidan och inte bara är fastsatt i "plastbulten". Jag lyckades skruva fast mitt igen, sedan förstärkte jag på insidan med smältlim..
IMG_20140606_191828.jpg
Skapa konto

Hur stor är lådan som gräsklipparen lev i ?

power650 skrev:
Tror det för du bytt framhjulen. Eller har du en av de nyare maskinerna..
Hänt samma för mig när jag bytte till andra framhjul, se till att hjulen får stöd på undersidan och inte bara är fastsatt i "plastbulten". Jag lyckades skruva fast mitt igen, sedan förstärkte jag på insidan med smältlim..
Jo jag har bytt hjulen. De gamla gick knappt dra runt med polygrip.
Jag har gjort en platta på undersidan
DSC_0201.jpg
Skapa konto

Och massa smältlim på insidan. Inte så snyggt men hoppas den funkar nästa säsong med, sen skall jag nog investera i en klippare som man inte behöver sköta mer än en manuell.

• Gilla
power650
  • Laddar…
F
Fick nya däck i veckan som skulle vara mer terränanpassade. Trodde jag skulle få varianten med pinnar men var samma utförande som original men lite grövre och ganska mycket bredare. Nån som provat den varianten?

fsn skrev:
Fick nya däck i veckan som skulle vara mer terränanpassade. Trodde jag skulle få varianten med pinnar men var samma utförande som original men lite grövre och ganska mycket bredare. Nån som provat den varianten?
Är s520 däcken du menar jag kör dom samt lite vikter i håligheten jämte handtaget "det funkar för mig"

T
91*67*36 l b h

F
grymmeoffe skrev:
Är s520 däcken du menar jag kör dom samt lite vikter i håligheten jämte handtaget "det funkar för mig"
Vad bra. Monterade dom igår och trots att det inte syns nån större skillnad på dom så tar den sig fram med mindre spinnande hjul i backarna när gräset är vått. Skall byta UL-givare nu i helgen och tänkte samtidigt lyfta i lite bly över bakhjulen.

En annan fråga. Fick en ny display med det där "nya". Kan jag behålla min befintliga programvara eller måste jag uppdatera samtidigt som jag monterar nya displayen? Och oavsett om jag måste uppdatera eller inte, vilken mjukvara rekommenderas just nu?

Jag bytte i helgen UL,sensorer,ul kort och hjul. När jag sedan skall sätta den på laddning går den inte över från Home läge till charging.

Jag har provat att byta mjukvara till 0523 (hade orginal innan), Jag läste tidigare i tråden att någon hade hållit inne pil upp och ner på klipparen när den startades och sedan fått upp en meny för att välja gräsklipparmodell och därefter hade det börjat fungera igen. Jag får inte upp någon meny.

Vad mer kan jag prova?

Inte så att du skadat kablarna till laddstiften / dålig kontakt eller om du har haft dom loss och skiftat sida på kablarna?

Känns som den inte får kontakt med laddaren, kolla alla anslutningar så ingen lossnat eller blivit felkopplat när du rivit isär klipparen.

För att kunna välja klippare i displayen måste du ha den nyare versionen av display.

Hmm grymmeoffe var snabbare på tangentbordet än mig:D

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Tack för de snabba svaren :)

Då blir det att återigen att öppna upp honom. Hoppas det inte är något kabelbrott utan att det är en kontakt som har lossat lite.

Har den gamla displayen, så det förklarar varför inte det gick att välja klippare där.

F
Surfarn_ skrev:
Tack för de snabba svaren :)

Då blir det att återigen att öppna upp honom. Hoppas det inte är något kabelbrott utan att det är en kontakt som har lossat lite.

Har den gamla displayen, så det förklarar varför inte det gick att välja klippare där.
Borde man inte kunna mäta batterispänning över laddspröten och på det sättet se om kablarna är hela utan att öppna den?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.