Power650 det kan nog funka tänk på att bryta hörnen om du ställer in subareas så varje gång den ska lämna laddstationen så backar den lite och gör en 180 följer linan till vald memorypoint

Grymmeoffe
Hörnen har jag koll på, frågan är hur nära laddstation man kan lägga kabeln får väll prova mig fram.
Skall köpa på mig lite kabel och börja förbereda lite.
Är 40cm som i manualen det närmaste man kan lägga intill staket och husvägg, samt hur mycket över slingan klipper den?
F__n blir ju som ett barn igen, vill bara ha leksaken med en gång..

/Henrik

Jag kör på exakt 40cm något ställe är det 33-34 och där touchar den … han går ju ungefär cc på linan så dela klippnredden på hälften ja det är skoj som fan ;)

• Gilla
power650
  • Laddar…
Om den har en klippbredd på 25 cm, blir den oklippta ytan så stor som 25-28cm ?

Den uträkningen stämmer inte som jag tänkt ca 5cm kanske

grymmeoffe skrev:
Den uträkningen stämmer inte som jag tänkt ca 5cm kanske
Hur menar du? 40 cm - 25/2 = 27,5 cm oklippt som power650 skriver. Eller går den över betydligt längre när den klipper mot linan, tro?

Ja det gör den då för den lämnar bara ca 5 får kika på det när jag kommer hem

Kollade jag har 10cm kvar går nog att minska lite till

Så det blir ca 10cm kvar med slingan på 40cm, har kantsten på 15cm då borde den klippa rent.

Redigerat:
Hej,
Har inte beställt ännu, men är på gång.
Vad kör ni med för kabel? Är det något speciellt med den? Husqvarnas är dyr. Vad använder ni och skarvar linan med? Är det någon som har 500m gränskabel? Funkar det? Den ska klara 600m står det i manualen. Måste man ha en tjockare kabel med denna längd?

Någon som fått sin maskin ?

Nu har jag beställt från imover.se. Hoppas man får sin maskin. Är det någon som fått sin maskin därifrån?
Ingen som har några synpunkter om gränskabel som jag frågade om i mitt förra inlägg?

Det tar nog ett par veckor till innan klipparna från imower kommer. Frakten med båt tar 4 till 5 veckor och de skeppades förra veckan tror jag.

HL1 skrev:
Nu har jag beställt från imover.se. Hoppas man får sin maskin. Är det någon som fått sin maskin därifrån?
Ingen som har några synpunkter om gränskabel som jag frågade om i mitt förra inlägg?
Kabeln bör vara förtent och ha ett vattentätt och UV-beständigt hölje för att vara länge. Man kan använda vanlig kabel men då lär man få leta kabelbrott och andra störningskällor efter ett par år. Billigaste kabeln har Poolrobot http://poolrobot.se/robotgrasklippare/tillbehor/avgransningskabel-poolrobot-100m/ jag vet dock inte om den har de egenskaper jag skrev om men det borde den ha. Bäst är att ringa och fråga. Skarvar gör man enklast med HQ/Gardena skarvar som är silikonfyllda och väldigt enkla att använda, finns i sexpack på Hornbach för 99 kr, eller styckvis här http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/skarvdon-for-slingkabel-1-st.php Man kan löda och använda krympslang också men det är ju mer komplicerat och tidsödande. Skarvarna är också öppnings- och återanvändningsbara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.