Pris och spec på denna s510 är ju helt klart lockande, men jag är lite tveksam när det kommer till support och reservdelar.
Bosch är ju hyggligt stora och det ger en liten känsla av trygghet. Worx har enligt andra trådar här skött det på ett bra sätt med ett centralt serviceställe dit man fritt kan skicka produkten vid garantiärenden, och även skickat reservdelar i vissa fall.
Hur blir det vid problem med tex laddstationen om ett år med Tianchen?
Så vitt jag vet har de ingen som tar hand om garanti/serviceärenden i Sverige, eller har jag fel där?
(Jag försöker inte på något sätt klanka ner på Tianchen, vill bara ventilera lite för att kunna fatta ett beslut om vilken klippare jag själv skall skaffa.)

Jag kan lova/garantera och sätta mitt rykte på att service och tillgång på reservdelar är inget problem är så nöjd med support som har fått och som du skriver Bosch är hyfsat stora ? Är det bra den personliga servicen jag har fått kan man inte klaga på landroiden är en ok klippare men s510an är riktigt najs har båda hemma bor du i närheten av Karlshamn så kom o titta ifall det hjälper? Båda är bra maskiner…. En annan fråga någon som köpt från imover? En kompis har mailat och försökt köpa men inte fått något svar :/

Ordnar film från när den kör i lutning ikväll

Hade varit väldigt trevligt att se den in action, men jag bor utanför Göteborg, så det funkar dessvärre inte...
Får ta mig en liten funderare på vad det blir.
En stor fördel med s510 är ju att den är grymt mycket snyggare än konkurrenterna, speciellt Indegon är riktigt gräslig (vilket kanske i sammanhanget är passande iofs...)

grymmeoffe skrev:
En annan fråga någon som köpt från imover? En kompis har mailat och försökt köpa men inte fått något svar :/
Jag har haft en längre mailkonversation med personen bakom imover.se, väldigt snabba svar hela tiden och ett gott intryck så långt. Jag har beställt lite på chans, låter egentligen för bra för att vara sant och då brukar det ju vara så, men vi får väl se. Jag återkommer i tråden.

Ok hur funkar det med tull skatt o garanti ?

Jag kan bara återge vad som sagts till mig, om man undrar saker så är det bästa såklart att själv kontakta imover.se och fråga.

Priset till slutkund är det som anges på hemsidan, dvs 6400kr. Det inkluderar även frakt. Garanti har man mot tillverkaren i Kina, man får dock hjälp av imover.se vid behov. Ett års garanti.

I gästboken på hemsidan svarar han på en fråga att han står för alla avgifter, som tull och moms.
Är faktiskt lite sugen...
Egentligen är den nog onödigt kraftig för mina behov, har ca 800 m2 gräs...
Kanske någon av de lite mindre modellerna han har, men hittar ingen spec på dem. Får nog maila och fråga efter det.

wiad skrev:
Jag kan bikoner. erge vad som sagts till mig, om man undrar saker så är det bästa såklart att själv kontakta imover.se och fråga.

Priset till slutkund är det som anges på hemsidan, dvs 6400kr. Det inkluderar även frakt. Garanti har man mot tillverkaren i Kina, man får dock hjälp av imover.se vid behov. Ett års garanti.
Jag har också beställt genom imover.se, bor bara 5mil från honom så jag åker hem till honom och hämtar min.

Ok vet inte vad garanti i Kina innebär och mjukvara hur ordnas det delar? Byter man det själv eller skickar man den till Kina ? Lycka till iaf här är en mindre snutt när den tar en backe lite på sidan hade tyvär lite bråttom ska ordna något längre så fort det blir lite tid över. http://youtu.be/p6G7PnGi8vo

Tack för den filmen. Det ser ju ut som den klarar det bra. Kan du uppskatta hur mycket lutning du har? Hur många meter upp är det på 5 meter eller så? Inga problem ännu?

Ca 35 -40 grader kanske noops inga problem rullar på

grymmeoffe skrev:
Ca 35 -40 grader kanske noops inga problem rullar på
Ser inte ut som mer än 35-40% på sin höjd, dvs. 20-22 graders slänt, men det är klart att det är ju svårt att avgöra på en film.

Det är iaf 30-35 garanterat

grymmeoffe skrev:
Gör en ritning typ i paint så ska jag försöka hjälpa dig… jo version 2 var tjabbig i början men efter att dom uppgraderade kretskorten så går den bra men den är rätt högljud landroiden kör ju gärna in i allt som man inte dragit slinga runt men s510ans ultraljuds sensorer gör att det händer inte lika ofta annars är landroiden en bra klippare dock saknar den lite hastighet fast kniv ultraljudssensorer Samt lithiumbatterier …
Hej
Här kommer en skiss.

• Tomt.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.