249 133 läst ·
1 367 svar
249k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Har du kollat utan kåpa att alla givare funkar?janne67 skrev:Vi har kollat så inte givarna som är smältlimmade har lossnat, jag har kört utan kåpa och kollat brytarna det verkade okej och jag har kört med givarna bortkopplade då fungerade det då de inte löser ut överhuvudtaget. Veiko tyckte vi skulle byta något kretskort men han skulle kolla med kineserna först.
//Janne
Den skall känna av framifrån i båda "tornen" samt höger resp vänster påverkan.
Funkar det är ju krocksensorerna ok, då borde det vara något hinder som antingen lyfter eller trycker ner karossen.
Lyftsensorn sitter i fram samt trycksensorn i bak.
Dom där skruvarna verkar ju bra 13mm bör väl gå i.janne67 skrev:
Har bett Veikko kolla med kineserna om det finns andra däck/hjul.
Min smiter över linan nerför i slänterna. Det verkar som den är svagare på att backa uppför än vad den kör uppför framlänges. Den försöker backa bara några cm sedan vrider den och kör framåt igen och hamnar då utanför.
Är det fler som noterat detta beteende. Undrar om dubbar hjälper detta beteende?
Hade samma problem flyttade ner linan i skarven mellan plattorna nedanför så den fick 40cm plan yta nedanför
Ja, manövrering i sluttningar kan och måste förbättras avsevärt. Oklart om jag har ett hårdvarufel eller om den verkligen hanterar sluttningar så dåligt generellt, men klipparen går som i en båge (viker av från kursen, kraftigt) så fort det lutar, trots att det ska finnas en elektronisk kompass. Vilket får till följd att den sällan når vissa delar av gräsmattan.HL1 skrev:Dom där skruvarna verkar ju bra 13mm bör väl gå i.
Har bett Veikko kolla med kineserna om det finns andra däck/hjul.
Min smiter över linan nerför i slänterna. Det verkar som den är svagare på att backa uppför än vad den kör uppför framlänges. Den försöker backa bara några cm sedan vrider den och kör framåt igen och hamnar då utanför.
Är det fler som noterat detta beteende. Undrar om dubbar hjälper detta beteende?
När den ska följa gränskabeln i en sluttning är det inte ovanligt att den "tappar" kabeln och "ramlar ner" för slänten (på gräsmattan som tur är). Det skulle inte skada om den saktade ner i lutningar och såg till att hålla kursen rak istället.
Redigerat:
hjulen har ju samma mönster som ld2. Hade hoppats/fått bilden att det var 158'ans pigghjul. Ld startar motorerna lite för hårt vilket leder till att den spinner när den skall backa upp från guidelinan. Låter som om tianchen har samma beteende och brist. Dessutom skulle bägge i så fall mått bra om de saktade in när de närmade sig linan. Oh well...

