janne67 skrev:
Vi har kollat så inte givarna som är smältlimmade har lossnat, jag har kört utan kåpa och kollat brytarna det verkade okej och jag har kört med givarna bortkopplade då fungerade det då de inte löser ut överhuvudtaget. Veiko tyckte vi skulle byta något kretskort men han skulle kolla med kineserna först.

//Janne
Har du kollat utan kåpa att alla givare funkar?
Den skall känna av framifrån i båda "tornen" samt höger resp vänster påverkan.

Funkar det är ju krocksensorerna ok, då borde det vara något hinder som antingen lyfter eller trycker ner karossen.
Lyftsensorn sitter i fram samt trycksensorn i bak.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya glappfria kvalitetshjul monterade,
inget skramel längre :-)

• Gilla
power650 och 1 till
  • Laddar…
Var hittade du dom?:)

Köpte dom i järnaffären där jag bor,
kostade 198kr st, dyrt men det var det värt :-)

F
Gizzmoo skrev:
Köpte dom i järnaffären där jag bor,
kostade 198kr st, dyrt men det var det värt :-)
Passar inte dom på ICAMaxi eller Coop? Fyra st för en tia.......

Lite mer roliga nyheter :).

Har nu uppgraderat mjukvaran i min klippare.
flash.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Precis provkört och den beter sig lite annorlunda, mer info när jag kört lite mer.

• Gilla
eleson och 3 till
  • Laddar…
fsn skrev:
Passar inte dom på ICAMaxi eller Coop? Fyra st för en tia.......
Jo sätt dit dom du :-D

janne67 skrev:
Funderar på att dubba med plåtskruv [länk] vad tror ni om det. Påminner lite om dessa skruvdubb [länk] men till en bråkdel av kostnaden.
Dom där skruvarna verkar ju bra 13mm bör väl gå i.
Har bett Veikko kolla med kineserna om det finns andra däck/hjul.
Min smiter över linan nerför i slänterna. Det verkar som den är svagare på att backa uppför än vad den kör uppför framlänges. Den försöker backa bara några cm sedan vrider den och kör framåt igen och hamnar då utanför.
Är det fler som noterat detta beteende. Undrar om dubbar hjälper detta beteende?

Hade samma problem flyttade ner linan i skarven mellan plattorna nedanför så den fick 40cm plan yta nedanför

Inte så lätt att ändra hos mig. Har sjön nedanför sluttningen på ett ställe och skog nedanför på ett annat.

Samma här har en väg nedanför så ny mjukvara skulle uppskattas.

janne67 skrev:
Samma här har en väg nedanför så ny mjukvara skulle uppskattas.
Har tyvärr inga backar att prova min klippare med.
Den beta jag provar vänder klipparen nästan helt om när den träffar tråden, men det kanske inte hjälper er.

Mig skulle det hjälpa eller att den inte släpper ner när den ligger parallellt med tråden. för som det är idag så om den klipper längs med lutningen så släpper den på övre hjulet så den åker in i kabeln igen.

HL1 skrev:
Dom där skruvarna verkar ju bra 13mm bör väl gå i.
Har bett Veikko kolla med kineserna om det finns andra däck/hjul.
Min smiter över linan nerför i slänterna. Det verkar som den är svagare på att backa uppför än vad den kör uppför framlänges. Den försöker backa bara några cm sedan vrider den och kör framåt igen och hamnar då utanför.
Är det fler som noterat detta beteende. Undrar om dubbar hjälper detta beteende?
Ja, manövrering i sluttningar kan och måste förbättras avsevärt. Oklart om jag har ett hårdvarufel eller om den verkligen hanterar sluttningar så dåligt generellt, men klipparen går som i en båge (viker av från kursen, kraftigt) så fort det lutar, trots att det ska finnas en elektronisk kompass. Vilket får till följd att den sällan når vissa delar av gräsmattan.

När den ska följa gränskabeln i en sluttning är det inte ovanligt att den "tappar" kabeln och "ramlar ner" för slänten (på gräsmattan som tur är). Det skulle inte skada om den saktade ner i lutningar och såg till att hålla kursen rak istället.

Redigerat:
  • Gilla
HL1 och 1 till
  • Laddar…
hjulen har ju samma mönster som ld2. Hade hoppats/fått bilden att det var 158'ans pigghjul. Ld startar motorerna lite för hårt vilket leder till att den spinner när den skall backa upp från guidelinan. Låter som om tianchen har samma beteende och brist. Dessutom skulle bägge i så fall mått bra om de saktade in när de närmade sig linan. Oh well...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.