grymmeoffe skrev:
Behöver inte lossa laddkontakterna när du lossat skalet kan du vika skalet framåt alternativt ställa det på högkant mot något sedan sitter det en 5 polig kontakt en 4 polig en 2 polig till till nödstoppet och en 2 polig till regnsensorn
Jag rekommenderar att lossa laddkontakterna, mitt skal välte med resultatet att kablarna lossnade från moderkortet.

Verkligen inga problem att lossa kontakten i mainkortet betydligt snabbare och enklare än att lossa båda stiften

Och ska man inte öppna maskinen mer än displayen så är det överarbetat

grymmeoffe skrev:
Och ska man inte öppna maskinen mer än displayen så är det överarbetat
Både jag och wiad har nog haft samma problem, det är inte kontakten som lossar utan kablarna i kontakten. Min gick sönder utan att jag öppnade klipparen, med resultatet att den inte tog laddning, sedan när jag öppnade den visste jag inte vart kablarna skulle sitta. Fick mäta mig fram, inget problem för mig men alla har ju inte den kunskapen eller mätinstrument.

Man kan fråga sina med människor så tar dom en bild o skickar en lösning till är smält lim för att fixera kabeln i kontakten

ImageUploadedByByggahus.se1375474586.784670.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
för framtida problem

• Gilla
jermal och 3 till
  • Laddar…
Bra tips med smältlim i kontakten.

Grymmeoffe har du uppdaterat mjukvaran i klipparen någon gång?
Undrar om man behöver någon speciell kabel eller vanlig usb kabel, tror man behöver USB till seriell med USB-kontakt i båda ändar men är inte säker.

Nej det har jag inte saknar tillgång på dom program som behövs dock så vet jag att det är mini usb i klipparen o vanlig usb till datorn

grymmeoffe skrev:
Nej det har jag inte saknar tillgång på dom program som behövs dock så vet jag att det är mini usb i klipparen o vanlig usb till datorn
Har provat med vanlig usb-kabel men datorn hittar inte något seriellt interface, så jag får ingen kontakt med klipparen.

subaru95 skrev:
Fränt..Jag behöver också dubb till min Worx2 slirar överallt men jag såg på en youtube sida en kille som hade satt i skoterdubbar en dyrare men kanske mera varaktig ide...Alla nya ideer med bättre grepp gillar jag.
Och den killen var jag :-)

https://www.youtube.com/watch?v=bW9nNEnCoBY&feature=youtube_gdata_player

För den som är intresserad så var det dessa dubbar jag använde:

BestGrip 1600
http://www.mhrevi.com/modules.php?name=Front&op=post&id=25&cat=10
7,70 Kr/st (inkl monteringsverktyg). Jag satte väl ungefär 20 st/hjul...

Man måste köra sakta och med ganska bra tryck mot spetsen just när den börjar skära in i däcket. Stadiga händer är bra. Inte bra att montera efter lördagsgroggarna

Fördelarna med dubb är väl rätt så uppenbara (fästet, fästet och fästet). Nackdelen är att hjulen måste rensas oftare från gräs som fastnar väldigt "effektivt" på de dubbade hjulen...

Fästet i sig kan bli ett problem när lutningen ligger på gränsen. Då kan klipparen "stegra" och aktivera mikrobrytarna som känner av lyft i framkant.

Redigerat:
grymmeoffe skrev:
[bild] för framtida problem
Då är nästa fråga, hur omständigt är det att nå kortet på bilden? Displayen var som sagt inga problem.

grymmeoffe skrev:
[bild] för framtida problem
Nån som vet vad den röda kabeln är till för, den som går ut med laddkabeln?

power650 skrev:
Har provat med vanlig usb-kabel men datorn hittar inte något seriellt interface, så jag får ingen kontakt med klipparen.
Du måste ha rätt program samt drivisar

tlsv skrev:
Nån som vet vad den röda kabeln är till för, den som går ut med laddkabeln?
Antenn funktion till fjärren

Dave R skrev:
Då är nästa fråga, hur omständigt är det att nå kortet på bilden? Displayen var som sagt inga problem.
Enkelt när skal o display är borta sitter det ca 10 skruvar som håller ihop dom båda chassi halvorna sedan får du lossa ratten till höjdjusteringen till kniven nu är allt löst innan du lyfter kåpan nu lossa kabeln som heter pump och onoff switch i display hålet när du nu lyfter övre chassi halvan så var lite försiktig för ultraljuds kablarna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.