Hej
Jag har sedan 2v en iTec9 inklusive Compact inomhusdel i sommarstugan.
Tittade till systemet igår, luftade golvvärmen (marginellt med luft) men noterade att trycket var ca 0,7 bar.
Fyllde(det gick inte in mycket jämför med andra system jag har/har haft) på till 1.0 men det sjunker igen.
Som av en händelse så var jag nere i källaren när systemet startade för att producera varmvatten. Trycket gick då upp till 2 bar och säkerhetsventilen öppnade för att sedan sjunka igen.
Skall ringa installatören imorgon men är tacksam för idéer.
Jag har sedan 2v en iTec9 inklusive Compact inomhusdel i sommarstugan.
Tittade till systemet igår, luftade golvvärmen (marginellt med luft) men noterade att trycket var ca 0,7 bar.
Fyllde(det gick inte in mycket jämför med andra system jag har/har haft) på till 1.0 men det sjunker igen.
Som av en händelse så var jag nere i källaren när systemet startade för att producera varmvatten. Trycket gick då upp till 2 bar och säkerhetsventilen öppnade för att sedan sjunka igen.
Skall ringa installatören imorgon men är tacksam för idéer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur har du det med trycket i kärlet, när du fyller på ökar manometern snabbt då,om du släpper ut lite vatten så ska manometern sjunka sakta, det ska vara ca 0,6 bar vid tomt kärl ( förtryckt. Att trycket stiger beror nog på att VV tillverkas och då ökar vattnet i volym med påföljd att säken öppnar, normalt för det är 1,5 bar
Trycket stiger snabbt vid påfyllning, inga stora mängder går in. Faller sedan ner till typ 0,6 igen.
Kolla luften i kärlet, men det ska vara tomt på vatten, har du en pump/kompressor , släpp ut vatten till noll fyll luft till 0,6, släpp ut mera vatten, fyll luft igen, fortsätt tills trycket i kärlet står kvar på 0,6bar och inget vatten kommer ut , manometern står nu på ca noll eller något hekto ,fyll på saaaakta med vatten, då ska manometern öka sakta till 1 bar
Tack, det får installatören fixa 
Klicka här för att svara