Byggahus.se
Hej, dags att byta luft/vattenvärme-pump och efter offert på alla möjliga fabrikat så har jag landat i att välja antingen:

- en IVT AirSplit 208 (10,2kw) för 91kkr inkl allt (inne/ute, installerat, bortforsling, moms och rot)

eller

- en Thermia Itec Eco 8kw 400v (98kkr inkl samma)

...nån som har en åsikt här? Bra pris? Jag är helt novis. Är det bättre med 10kw än 8kw? Finns det nackdelar med större? Jag kan få en IVTn som 8kw för 89,5kkr också.

Är en 146m2, 20-tals villa i Göteborg.

...finns även offert på Mitsubishi 8kw PUD-SWM80YAA HEAT PUMP R32 inkl ECODAN EHST20D för 93kkr, och en Mitsubishi SWM100 för 94kkr.

Alla andra offerter har varit över 100 tusen och det är jag inte sugen på.

SUPER-tacksam för snabb hjälp!

Lite sent kanske men hur mycket ligger de andra offerterna på och vilka märken? Nibe?

Mvh

Hej hej! Ser att inlägget är ett år gammalt, men står i samma sits som dig nu och velar mellan just dessa två, så ville bara vara nyfiken och fråga vilket valet föll på? Om du är nöjd hittills?

John Ahlberg John Ahlberg skrev:
Hej, dags att byta luft/vattenvärme-pump och efter offert på alla möjliga fabrikat så har jag landat i att välja antingen:

- en IVT AirSplit 208 (10,2kw) för 91kkr inkl allt (inne/ute, installerat, bortforsling, moms och rot)

eller

- en Thermia Itec Eco 8kw 400v (98kkr inkl samma)

...nån som har en åsikt här? Bra pris? Jag är helt novis. Är det bättre med 10kw än 8kw? Finns det nackdelar med större? Jag kan få en IVTn som 8kw för 89,5kkr också.

Är en 146m2, 20-tals villa i Göteborg.

...finns även offert på Mitsubishi 8kw PUD-SWM80YAA HEAT PUMP R32 inkl ECODAN EHST20D för 93kkr, och en Mitsubishi SWM100 för 94kkr.

Alla andra offerter har varit över 100 tusen och det är jag inte sugen på.

SUPER-tacksam för snabb hjälp!

IVT= problem

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Sagasin Sagasin skrev:
Hej hej! Ser att inlägget är ett år gammalt, men står i samma sits som dig nu och velar mellan just dessa två, så ville bara vara nyfiken och fråga vilket valet föll på? Om du är nöjd hittills?
Bästa är nog att ta referenser hos bägge installatören för bägge pumparna har bra garantier men sen är det viktigt att du/ni blir nöjda med installationen så referenser hos är nog inte fel.Vi lämnar alltid papper på kunder vi har installerat hos.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.