Hej, köpte nyss en Thermex Alsace utdragbar köksfläkt då den förra gick sönder. Vi har centralventilation så denna har inbyggd motor.

Nu, till problemet. Jag fick tag i en elektriker som kom förbi igår som inte lyckades få igång själva fläkten/centralventilatilationen. Har kontaktat Thermex men det kan ju ta några dagar innan dom kan hjälpa till, så jag undrar, är det någon här med erfarenhet som kan ge några pointers på nedan bilder - vad gör jag med den vita kabeln? Själva ”köksfläktslampan” har ström men inte den separata motorn. Instruktionsmanualen är otroligt dålig.

• Köksfläkt i skåp med grå slang, elektronisk panel och kablar. Frågeställning kring anslutning av vit kabel till fläktens motor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller i en vit kontakt framför en grå ventilationsslang och metallrör, bredvid ett eluttag med en svart kabel inkopplad.
    Skapa konto
  • Orange elektrisk motor ansluten till ett ventilationssystem med synliga kablar, inklusive en vit kabel.
    Skapa konto
  • Thermex Alsace utdragbar köksfläkt monterad under ett skåp med belysning som lyser ner på kakel.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.