Hej!
Mitt första inlägg här!
Jag hoppas få hjälp med mitt problem där vi har en varmvattenberedare dom droppar från botten. Den har en avrinningsslang som går ner i avloppet. Men det läcker även ut genom ställen det inte ska läcka (genom ett vred undertill). Röda pilar på bild.
Någon som vet problemet? Den läcker när den är påslagen bara. Kan det vara kondens? Det står i manualen att apparaten ska rengöras årligen från kalk mm. Men jag vet inte hur och vågar inte chansa genom att skriva isär något.
Detta är en sommarstuga vi köpte för två år sedan och badrummet renoverades för ca sex år sen tror jag.
Modell: https://www.polarpumpen.se/vvs/varmvattenberedare/varumarken/tesy/bilight-slim-30l-tesy
Hoppas någon här kan guida mig rätt
Mitt första inlägg här!
Jag hoppas få hjälp med mitt problem där vi har en varmvattenberedare dom droppar från botten. Den har en avrinningsslang som går ner i avloppet. Men det läcker även ut genom ställen det inte ska läcka (genom ett vred undertill). Röda pilar på bild.
Någon som vet problemet? Den läcker när den är påslagen bara. Kan det vara kondens? Det står i manualen att apparaten ska rengöras årligen från kalk mm. Men jag vet inte hur och vågar inte chansa genom att skriva isär något.
Detta är en sommarstuga vi köpte för två år sedan och badrummet renoverades för ca sex år sen tror jag.
Modell: https://www.polarpumpen.se/vvs/varmvattenberedare/varumarken/tesy/bilight-slim-30l-tesy
Hoppas någon här kan guida mig rätt
Förmodligen sönderrostad. Riktigt junk den där modellen.
Hade en likadan som provisorisk beredare när beredaren i bergvärmepumpen gav upp. Den höll 3 år innan den rostade sönder och börja läcka i botten. Offeranoden är ett skämt som förmodligen måste bytas varje år.
Då har vi ändå en av Sveriges bästa kommunala vatten här.
Tillägg: Våran läckte också bara när den var påslagen (trycket ökar).
Hade en likadan som provisorisk beredare när beredaren i bergvärmepumpen gav upp. Den höll 3 år innan den rostade sönder och börja läcka i botten. Offeranoden är ett skämt som förmodligen måste bytas varje år.
Jag är böjd att hålla med. Det är verkligen ingen glädjespridare, jag är inne på min tredje. Varför jag köper samma igen? Tja, den är billig, Jula är öppet och har den på hyllan, jag har inte bestämt mig om framtida värmesystem. Men skräp är det tyvärr.TotalControl skrev:
Förmodligen sönderrostad. Riktigt junk den där modellen.
Ok, när den läcker såhär, går inte att fixa. Bara att köpa nytt?
Jag har en sådan ca 5år gammal dåligt vatten grävd brunn . Började läcka i går . Förra gången den läckte fixade jag en por med kemisk metall bytte anod . Nu orkar jag inte så det får bli en ny
Klicka här för att svara