En kompakt batteridriven busk- och grästrimmer ska vara tyst, lätt och smidig att använda samtidigt som den är kraftfull. Vi har testat sju modeller och utser den bästa.

Du kan läsa artikeln här: Test busk- och grästrimmer - vilken är bäst?

Jag har en Stihl HSA26 busksax som funkar utmärkt speciellt med tillbehöret Teleskopskaft som inte nämns vad jag såg i testet. Fiffig konstruktion med varierbar längd och maskinvinkel till rimligt pris

• Gilla
Rubicon
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har en Stihl HSA26 busksax som funkar utmärkt speciellt med tillbehöret Teleskopskaft som inte nämns vad jag såg i testet. Fiffig konstruktion med varierbar längd och maskinvinkel till rimligt pris
Bifogar bild på teleskopskaftet till HSA 26
Teleskopskaft till HSA 26 mot vit bakgrund, visar handtag, justerbar längd och anslutningshuvud för trädgårdsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P poba53 skrev:
Jag har också en HSA26 med extra skaft, batteri och 2 gräsknivar. Batteri och skaft köpte jag direkt som tillbehör, för att underlätta för rygg och knän då jag jobbar på lite mer än vad ett batteri utlovat tidsmässigt skall hålla, dvs nästan 2h. Kan bara meddela ev. intresserade att 1: Batteritiden effektivt är inte ens 40min., alltså 1/3 av utlovad tid. Dåligt!
Skaftets infästning i maskinen genom att ta bort batteriet, flytta det till skaftethandtaget och istället sätta fast skaftet i batterihållaren, är mkt fiffigt men tyvärr medför det att funktionen blir mer lr mindre oduglig. 2:Avståndet mellan sax och skaft blir av sådan längd att det blir omöjligt att få acceptabel styrrespons på verktyget. Sgs obrukbart alltså! Efter en väldigt kort tid började grässaxen även klippa väldigt dåligt. (Har aldrig använt busksaxen.) Slipade och slipade men det varade bara korta stunder. Köpte då de extra 2 knivarna, men det blev inget bättre. Undersökte vad det kunde bero på och såg att excentern som flyttar kniven i sidled hade blivit lite sliten med föjld att saxens slag blev för dåligt och klippte därför ej av stråna. Kontaktade Stihl om förfrågan på den slitna delen efter gediget googlande utan att kunna hitta nånting öht i maskindelsreserv väg på nätet. Fick till svar att få den undersökt hos en åf för konstaterande av åtgärd. Kontaktade ett rep. företag på nätet som svarade att "det finns 3: Inga reservdelar till denna maskin då det är en slit och släng produkt". Stihl i sin tur skryter i sin marknadsföring om att alla deras produkter är reparerbara utöver den fantastiska kvalitéten, men så är det alltså INTE. Värdelös altså! Mitt råd blir därför till den som tänker investera i en liknande produkt att kolla ordentligt först att det finns reservdelar, för det kommer att bli slitet relativt fort och därmed obrukbart. KÖPER ALDRIG STIHL IGEN.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.