14 451 läst ·
33 svar
14k läst
33 svar
Test airfryer - bästa luftfritösen
Sida 1 av 3
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Efter att ha testat sju luftfritöser varav fem är prisvinnande i andra tester, kan vi säga att tyska Severin Heissluftfritteuse XXL är det bästa valet för de flesta när man ska köpa airfryer. Med den blir maten krispig och det till ett riktigt bra pris.
Du kan läsa artikeln här: Test airfryer - bästa luftfritösen
Varför tog ni inte med Philips hd9261/90?
Den är snäppet under den ni testade och gör ett bra jobb med med jämn temperatur. Men den kostar över tusen kronor billigare än deras premium xxl serie. Skulle var kul med ett test på denna också. Köpte själv en av märket manuett på Jula men insåg ganska snabbt att man får vad man betalar för.
Den är snäppet under den ni testade och gör ett bra jobb med med jämn temperatur. Men den kostar över tusen kronor billigare än deras premium xxl serie. Skulle var kul med ett test på denna också. Köpte själv en av märket manuett på Jula men insåg ganska snabbt att man får vad man betalar för.
Jag tycker att dom ska testa som har liknande pris ..mer rättvist...Silver78 skrev:
Varför tog ni inte med Philips hd9261/90?
Redaktionen skrev:
Efter att ha testat sju luftfritöser varav fem är prisvinnande i andra tester, kan vi säga att tyska Severin Heissluftfritteuse XXL är det bästa valet för de flesta när man ska köpa airfryer. Med den blir maten krispig och det till ett riktigt bra pris.
Det blir tyvärr lite som att jämföra päron och äpplen här med Philips värstingmodell. Poängen med den är att den har sensorer som automatiskt känner av när maten är klar. Om man inte testar den funktionen slår testet snett och istället skulle det tagits med billigare modeller av Philips.
Jag själv slog nyligen till på en äldre modell av Philips XXL för 1950kr som saknar den funktionen just för att jag inte bedömde den som värd sitt pris.
Jag själv slog nyligen till på en äldre modell av Philips XXL för 1950kr som saknar den funktionen just för att jag inte bedömde den som värd sitt pris.
Delonghi "I skålen sitter en avtagbar ”cooking paddle” som roterar sakta och föser runt matvarorna under tillagningen vid behov. Vi valde att plocka av den vid testet."
Varför ni plockat bort den viktigaste funktionen på Delonghi? Hur kan denna test vara releveant utan den funktionen?
Varför ni plockat bort den viktigaste funktionen på Delonghi? Hur kan denna test vara releveant utan den funktionen?
Funderat under längre tid på att köpa en Philips, synd att endast deras värsting är med i testen. Har aldrig hört talas om det vinnande märket, eller att någon har vunnit över en Philips i en test utav airfryers. Priset är så klart lockande på testvinnaren....
Frågan är hur stor airfryer du behöver och vilka funktioner du behöver. Premium-modellen är grym men klarar man sig med lite mindre finesser så är hd9261/90 ett bra val.T Tinototem skrev:
Jag gör pajer, friterad kyckling och terayakilax i min. Den är även grym att värma upp frysta grönsaker. Den blir varm på nolltid.Stefflo skrev:
Fördelen med just Philips är att den finns massor av tillbehör att köpa. Köper man manuett från Jula så blir användningen begränsad.
Har ingen egen och aldrig heller testat. Tycks vara en bra pryl men just nu är det enda som stoppar att det är en ny pryl att få plats med i köket.Silver78 skrev:
Vi har Philips xxl och jättenöjd med den, priset! Man får det man betalar för
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
På vilket sätt lagar den maten bättre än den testvinnande Severin? Det är ju en bra och snabb matlagare man främst vill ha och betalar för.S sevenfifty skrev:
Jag köpte en Severin enligt testet, efter att ha bevakat i 2 år på ett bra pris på en stor Philips, utan att det hände särskilt mycket prismässigt. En stor, utgående Philips var nere på 1500 under några sekunder förra året men jag missade det.
Har redan en Tefal XXL, den som ser ut som en rymdhjälm från 1960-talet, som köptes främst för utseendet och den är bra, men begränsad i vissa sammanhang eftersom den har en omrörare i mitten som minskar utrymmet, men är en fördel i andra. Ser dock riktigt cool ut även stående framme och man ser exakt vad som händer med maten.
Köpte en extra roterande korg som gjort att jag använder den mer, främst till kycklingvingar och lökringar som blir riktigt bra och utan att stänka ner ugn och kök.