Härligt med nytt kök! Det absoluta största plusset (stavas det så?), även om det eg. inte har med själva köksskåpen/layouten att göra är fönstren vid matplatsen! Det är guld värt att få in så mycket naturligt ljus, och från två håll dessutom!
Ang. köksplaneringen hade jag bytt plats på spisdelen och högskåpsdelen. Men det är ju jag det..

Njut nu ordentligt av ert nya kök, och klappa er själv på axeln/arna för att ni har varit duktiga och äntligen är klara!
 
Linjemontoren skrev:
Supernajs kök förutom kylskåpet som hade passat i ett mer retroliknande kök. Tycker att det blev lite malplacerat om man ser på helheten :) bra jobbat ändå!
Ja kylskåpet hade egentligen passat bättre till köket som vi rev ut  ;) men jag ville bara ha det, å så blev det...  :)
 
Linska skrev:
Härligt med nytt kök! Det absoluta största plusset (stavas det så?), även om det eg. inte har med själva köksskåpen/layouten att göra är fönstren vid matplatsen! Det är guld värt att få in så mycket naturligt ljus, och från två håll dessutom!
Ang. köksplaneringen hade jag bytt plats på spisdelen och högskåpsdelen. Men det är ju jag det..

Njut nu ordentligt av ert nya kök, och klappa er själv på axeln/arna för att ni har varit duktiga och äntligen är klara!
Ja från början hade vi en helt annan planering gjord, men när vi började riva så kom det fram ett par avloppsrör som hade varit väldigt mycket ivägen om vi hade haft det som vi tänkt, så vi fick ändra om en del och gömma in dom i skafferiet... :)
 
very nice ek-kitchen! :)

glöm inte skicka bilder på dörren, och trappan för den delen... ;)
 
Fint skit!!
Lite knas då de hamnar ett stort fönster i vägen lixom... ja hade nog valt att byta ut det till ett mindre högt när ja ändå höll på...
 
smiler skrev:
Fint skit!!
Lite knas då de hamnar ett stort fönster i vägen lixom... ja hade nog valt att byta ut det till ett mindre högt när ja ändå höll på...
ja det är lite knasigt med fönstret, men med ekskivan framför så trillar det inte ner en massa bös där i alla fall, ser okej ut utifrån också. huset är reviterat så det hade blivit en hel del arbete till att byta fönstret till ett mindre, reviteringen är i så pass bra skick också att vi bara kommer måla om, men det kommer dröja ett par år... även fönstret har hållt sig bra så kändes tråkigt att byta ut det, fanns att göra ändå i köket!! ;)
 
Fint kök! Tycker att det var lite kläm käckt det där röda kylskåpet. ;) Än om det inte passar in jätte bra, så var det ändå passande på något underligt sätt. Annorlunda om inte annat, och inte lika som alla andra. Än en gång jätte fint. :)
 
Hejduk..tig.
Vi har också alloc comercial stone (mörkgrå skiffer) i hall och kök och jag har också sett att fogarna verkar bli mörka av fett-stänk... (syns speciellt vid spisen)
Tycker dock att det inte syns lika mycket nu efter ett tag. Men jag har inte hittat något bra rengöringsmedel att köra med och få bort det :-/ Borde ju finnas...
Om någon har några tips så mottages de tacksamt :)
 
Hejduk..tig - har inte märkt av några mörka fläckar i fogarna, än i alla fall... efterlyser också något bra rengöringsmedel till golvet! på beskrivningen stod det ju bara att golvet skulle tvättas med vatten, känns inte som det blir tillräckligt rent med bara vatten...

angående vitrinskåpen så kunde vi inte bestämma oss, om vi skulle sätta passbit upp till taket, krönlist eller bara ha det som det är. så därför har vi målat och satt taklist uppe över skåpen också. vitrinskåpen är i höjd med högskåpen så det ger ändå ett enhetligt intryck. just nu känns det bra som det är, men man vet ju aldrig... vad tycker du??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.