717 712 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 306 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 306 inlägg
Hennes retorik är alltid färgad av den röda fananAlfredo skrev:
I denna tråd känner jag verkligen inte igen din debatteknik….
Personligen anser jag i alla fall att det är helt orimligt att det kan vara tillåtet att postutdelningen ska påverkas av strejk. En fungerande postdistribution är ofta förutsatt i vår lagstiftning och att rubba den kan definitivt få mycket allvarliga konsekvenser.
Inte direkt men skulle det fortgå länge gör det definitivt det. Och är det bara registreringsskyltar som påverkas? I så fall kan man ju fundera på om ”innehållsundersökning” av post på det sättet är laglig.N Niq skrev:
Tar man bara av sig sina blåa eller röda glasögon ett ögonblick, och tittar ner på företeelsen med objektivt fågelperspektiv, så finns det ingen som kan säga emot att det handlar om att tvingas in i avtal genom utpressning.
https://www.regeringen.se/contentassets/da9302cef68945cf8e9e1a72f33f97e7/svenska-taxiforbundet.pdfN Niq skrev:
Svar på din fråga.
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Jag håller helt med om att post och skyltar borde delas ut. Vilka samhällsviktiga funktioner påverkas av att personbilar inte får reg skyltar?Alfredo skrev:
Tja, Tesla finns ju inte i Nordkorea heller så hon blir väl nöjd.O och en till skrev:
Post är en samhällsviktig funktion, vad som är i försändelsen omfattas av posthemlighet. Så att blockera bara visa försändelser är ju uppenbarligen omöjligt, eftersom innehållet inte är något förmedlaren har rätt att undersöka.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 708 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 708 inlägg
Läs på. Anlitad speditör har ett avtal som säkerställer att inom avtalsperioden så får bara denna speditör anlitas.BirgitS skrev:
Nu konfliktar speditören och facket låter inte sina medlemmar dela ut post till Tesla. Är det då att passivt stödja facket att som myndighet inte lösa problemet utan att istället gömma sig bakom ingånget avtal, ett avtal speditören uppenbarligen bryter genom att inte uppfylla sin del och leverera. Det är ts mig fan beklämmande.