Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mats-S Mats-S skrev:
Mercen är mitt val, men vi verkar vara överens om att när det gäller bilbyggande så är Tyskarna i topp 👌
Merca har ju tyvärr en pizzabagarstämpel på sig som är svårt tvätta bort

• Älska
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
esla sekten är väl på dekis nu när Model Y är världens mest sålda bil.
En miljard flugor kan inte ha fel, är mera skit ;-)

• Haha
Dilato
  • Laddar…
P
Just Taycan är tyvärr inte heller ett under av kvalitet. Majoriteten av problemen är ändå väldigt lättlösta, speciellt i det tyska testet så inget att egentligen oroa sig över.

Tesla sekten är väl på dekis nu när Model Y är världens mest sålda bil.
Vart får du ifrån att Tesla model y är världens mest sålda bil?

https://www.dagensps.se/motor/har-ar-varldens-mest-salda-bil-2022/

Mats-S Mats-S skrev:
Mercen är mitt val, men vi verkar vara överens om att när det gäller bilbyggande så är Tyskarna i topp 👌
De gör mkt fina bilar med undantag för VW. Jag har tyvärr extremt dåliga erfarenheter av den koncernen. Det tillsammans med det utbredda utsläppsfusket gör att jag skur dem som pesten.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
Rejäl skrev:

[länk]
Världens mest sålda elbil?

S Styrman_jansson skrev:
De gör mkt fina bilar med undantag för VW. Jag har tyvärr extremt dåliga erfarenheter av den koncernen. Det tillsammans med det utbredda utsläppsfusket gör att jag skur dem som pesten.
Man ser ju fler rostiga Mercor än Volvos men visst är Volvo problemet om det känns bättre.
Kanske beror på fler sålda Mercor.. Eller nej.

Mats-S
Om du inte noterat det ännu, så har den är tråden spårat ut totalt, nu är det typ "grumphy old men" som snackar, notera att även jag ingår i det gänget här så no offence alla ni som skriver 🤣

• Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Kopplingen mellan rost och kollektivavtal är inte klockren för mig, utveckla gärna 😁 Tesla rostar och har kvalitétsproblem liksom Volvo har skaffat sig på senare år efter att ha ha legat på topp v b rosttålighet med första generationen S/V70 för över 20 år sedan. Byter man till en ny Volvo efter 3 år så finns det inga rostproblem har vi lärt oss 😂

• Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Tack för kaffet, dags för en Cognac ☕🍷
Skål!
Flaska Hardy XO Cognac, Christmas Edition, bredvid ett glas med cognac, på ett träbord inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
OramaC och 2 till
  • Laddar…
P
Nja, enligt Novus skulle bara 7 av 10 av de som röstade på sossarna 2022 gör det igen, är det att växa så det knakar...

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Rejäl skrev:

[länk]
https://www.focus2move.com/world-car-market/

För 2023 har Tesla model Y sålt mest i Q1, Q2 och Q3, återstår att se Q4 men mycket talar för att Model Y passerar Toyota Corolla i år

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
[länk]

För 2023 har Tesla model Y sålt mest i Q1, Q2 och Q3, återstår att se Q4 men mycket talar för att Model Y passerar Toyota Corolla i år
Kan ju undra vad man kan lita på🙃
Enligt din länk var corolla 1:a förra året enligt den länken jag la till var Raw4 1:a förra året så det verkar som att man inte ens kan lita på antalet sålda bilar längre😢

Musk måste ha ett finger med i detta😉

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
richardtenggren
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Har flyttat en OT diskussion om Volvo till en egen tråd: [länk]

/Mod
Du missade diskussionen om foodora- och onlinepizza-bilar 🤓

Redigerat:
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Kan ju undra vad man kan lita på🙃
Enligt din länk var corolla 1:a förra året enligt den länken jag la till var Raw4 1:a förra året så det verkar som att man inte ens kan lita på antalet sålda bilar längre😢

Musk måste ha ett finger med i detta😉
Lita på min lista 😉 men dom är ju för olika år så kanske båda stämmer

Den du länkade hade konstiga siffror tycker jag, men det kan ha att göra med hur man slår samman "samma" modell. Corolla brukar ju vara i topp

883' för Q3 kan man väl interpolera till 1200' Model Y titalt för 2023

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.