717 484 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Det är verkligen en uppblåst sak, och dessutom verkar trenden gå mer och mer emot facket.
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Ja nu kan jag inte ladda min bil producerad i Oxford, England, av en stor tysk tillverkare utanför systemet i Linköping. Det drabbar verkligen Tesla hårt. Men som sagt, inget offer är för stort för det allsmäktiga kollektivavtalet.Luddis_1 skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Verkar vara individuella strejkvakter som gått över gränsen, inget ska sitta på enheterna.
Om det faktiskt hindrar kan det nog räknas som skadegörelse
Om det faktiskt hindrar kan det nog räknas som skadegörelse
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Det är uppenbart att dessa strejkvakter tar sig friheter bortom all rimlighet. Dags reglera så att åtgärderna blir proportionerliga.Johannes Carlsson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Hobbysnickare
· Billinge
· 77 inlägg
Ni som har elbilar, hur pass uppkopplade är dom mot internet? Jag har ingen aning då jag aldrig ens suttit i en elbil. Är dom i så fall väldigt beroende av uppkoppling eller dom fungerar bra "offline"? Anledningen att jag frågar är att tanken slog mig hur framtida fackliga konflikter kan tänkas utspela sig med hackerattacker t.ex. Något som kanske redan diskuterats flitigt i dessa forum?
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Tror inte facket besitter den nivån av kunskapTheGambler79 skrev:
Ni som har elbilar, hur pass uppkopplade är dom mot internet? Jag har ingen aning då jag aldrig ens suttit i en elbil. Är dom i så fall väldigt beroende av uppkoppling eller dom fungerar bra "offline"? Anledningen att jag frågar är att tanken slog mig hur framtida fackliga konflikter kan tänkas utspela sig med hackerattacker t.ex. Något som kanske redan diskuterats flitigt i dessa forum?