3 076 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Terrazzo i badrum, olika sorter
Hej,
Nu börjar planeringen av badrumsrenoveringen här hemma och jag är sugen på terrazzogolv, antingen gjutet eller med stora plattor.
På pinterest finns fina bilder på terrazzobadrum (såklart) men inte så många som verkar ha gjort det här inne. Huset är från början av sjuttiotalet så jag tycker det passar bra i stilen.
Någon som har gjutit i badrum eller lagt in plattor? Erfarenheter och bilder?
Nu börjar planeringen av badrumsrenoveringen här hemma och jag är sugen på terrazzogolv, antingen gjutet eller med stora plattor.
På pinterest finns fina bilder på terrazzobadrum (såklart) men inte så många som verkar ha gjort det här inne. Huset är från början av sjuttiotalet så jag tycker det passar bra i stilen.
Någon som har gjutit i badrum eller lagt in plattor? Erfarenheter och bilder?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Medlemmen @RRbjorn göt en bänkskiva till köket i terrazzo, https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-terazzo-skiva-med-inbyggda-nfc-chip.251887/
Ska gjuta ett Terrazzo golv i Mars, återkommer med erfarenheter då. Rätt sugen på ett foglöst golv, därav platsgjutning.
Ca 2500 sek/kvm (material + arbete) är en siffra jag fått fram efter lite efterforskning. Detta gäller epoxi terrazzo eftersom det rekommenderas i badrum.
Ca 2500 sek/kvm (material + arbete) är en siffra jag fått fram efter lite efterforskning. Detta gäller epoxi terrazzo eftersom det rekommenderas i badrum.
Hur gick det för er?
Det gick utmärkt!
Pangade upp lite bilder i den här tråden:
https://www.byggahus.se/forum/threads/50-tals-garage-gillestuga-badrum.406183/page-6#post-4264659
Pangade upp lite bilder i den här tråden:
https://www.byggahus.se/forum/threads/50-tals-garage-gillestuga-badrum.406183/page-6#post-4264659
Klicka här för att svara