Jag har ett tag funderat på att sätta in en fläkt med termostat i uterummet och blåsa in varmluft i huset.
Det sitter idag en befintlig friskluftsventil som jag kan nyttja hålet från.
Tänkte att den ska blå in luft om det är 22 grader eller varmare i uterummet.
Ska man satsa på en Pax Calima som man inte behöver en separat termostat till?
Eller kan man ta en enklare fläkt och styra med en rumstermostat?
Se ni några risker med detta, övertryck i huset?
Vi har självdrag via skorsten.