Hej,
Har en termostat till elgolvvärme i vårt badrum av typen WarmUp Element: https://www.warmup.se/termostater/element
Den strular och försökte således med en fabriksåterställning, och jag antecknade först vilka inställningar som var gjorda. Men efter återställningen frågar den efter systemets effekt, och den inställningen såg jag inte. Kan något bli tokigt om jag anger en felaktig effekt? Enligt en tråd här på Byggahus så används det värdet endast till att beräkna förbrukad energi... https://www.byggahus.se/forum/threads/installerad-effekt-golvvaerme.471616/
Har en termostat till elgolvvärme i vårt badrum av typen WarmUp Element: https://www.warmup.se/termostater/element
Den strular och försökte således med en fabriksåterställning, och jag antecknade först vilka inställningar som var gjorda. Men efter återställningen frågar den efter systemets effekt, och den inställningen såg jag inte. Kan något bli tokigt om jag anger en felaktig effekt? Enligt en tråd här på Byggahus så används det värdet endast till att beräkna förbrukad energi... https://www.byggahus.se/forum/threads/installerad-effekt-golvvaerme.471616/
Är det ett badrum så kanske 300W +- 50W är normalt.
Mät resistansen på golvvärmen med spänningsprovare som har den funktionen eller multimeter, sen beräknar du 230²/ohm = WT Trekul skrev:Hej,
Har en termostat till elgolvvärme i vårt badrum av typen WarmUp Element: [länk]
Den strular och försökte således med en fabriksåterställning, och jag antecknade först vilka inställningar som var gjorda. Men efter återställningen frågar den efter systemets effekt, och den inställningen såg jag inte. Kan något bli tokigt om jag anger en felaktig effekt? Enligt en tråd här på Byggahus så används det värdet endast till att beräkna förbrukad energi... [länk]
Klicka här för att svara
