Hej,

Har en termostat till elgolvvärme i vårt badrum av typen WarmUp Element: https://www.warmup.se/termostater/element

Den strular och försökte således med en fabriksåterställning, och jag antecknade först vilka inställningar som var gjorda. Men efter återställningen frågar den efter systemets effekt, och den inställningen såg jag inte. Kan något bli tokigt om jag anger en felaktig effekt? Enligt en tråd här på Byggahus så används det värdet endast till att beräkna förbrukad energi... https://www.byggahus.se/forum/threads/installerad-effekt-golvvaerme.471616/
 
  • Termostat för elgolvvärme från WarmUp med digital display som visar 21.0 grader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett badrum så kanske 300W +- 50W är normalt.
 
T Trekul skrev:
Hej,

Har en termostat till elgolvvärme i vårt badrum av typen WarmUp Element: [länk]

Den strular och försökte således med en fabriksåterställning, och jag antecknade först vilka inställningar som var gjorda. Men efter återställningen frågar den efter systemets effekt, och den inställningen såg jag inte. Kan något bli tokigt om jag anger en felaktig effekt? Enligt en tråd här på Byggahus så används det värdet endast till att beräkna förbrukad energi... [länk]
Mät resistansen på golvvärmen med spänningsprovare som har den funktionen eller multimeter, sen beräknar du 230²/ohm = W
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.