Hej.
Vi har gamla vattenburna gjutjärnselement med snygga termostater.
Tyvärr är termostaterna inget vidare bra.
Jag skulle därför vilja sätta en modern, bra, termostat i krypgrunden på röret till elementet, ha en kännare uppe i rummet och öppna de nuvarande termostaterna på vid gavel.
Finns sådana saker? Vad skall jag leta efter? Var köper jag det? Google är inte min vän.
/ Hälsningar, Fredrik
Vi har gamla vattenburna gjutjärnselement med snygga termostater.
Tyvärr är termostaterna inget vidare bra.
Jag skulle därför vilja sätta en modern, bra, termostat i krypgrunden på röret till elementet, ha en kännare uppe i rummet och öppna de nuvarande termostaterna på vid gavel.
Finns sådana saker? Vad skall jag leta efter? Var köper jag det? Google är inte min vän.
/ Hälsningar, Fredrik
Om du har slottsvred termostater så är det nog inte så svårt att renovera o ch putsa upp. https://www.rinkabyror.se/artikel/mma-slottsvred-snh-polerad/
Alltid svårt att diskutera vad som är snyggt, smaken är ju som baken, men vi gillar dem åtminstone och det är ju det viktiga (tycker vii)useless skrev:
Tyvärr har de alldeles för hög tröghet, de startar inte förrän det är iskallt i rummet och sedan kör de tills det är stekhett.
Men, era svar och lite extra tanke från mig har fått mig att inse att det bara är att sätta en extra ventil på röret i krypgrunden och sedan något liknande den Granström2 länkar till där.
Tack.
/ Hälsningar Fredrik
Men det där är ju franska grejor som syns på bilden. Ska du krypa ned på jorden under stugan och vrida på en termostatventil?
Vad grejerna har för nationalitet vet jag inte. Tänkte att en termostat justerar man en gång och sedan stänger man pannan på sommaren.
Krypa i grunden EN gång kan jag göra...
/ Hälsningar Fredrik
Krypa i grunden EN gång kan jag göra...
/ Hälsningar Fredrik
Klicka här för att svara
