Hej.Jag har elpanna med vattenburen värme hemma. Ett par av elementen förblir kokheta trots att jag skruvar in temostaten helt. Alla andra element kan jag reglera som jag villl. jag gar hittat många trådar med tips om det inte kommer vörme alls men vad gäller det omvända.’Ska jag plocka isär termostaten för att laga eller kanske köpa en ny och bara byta,
Tacksam för tips och råd. (Är det lättare om jag tar en bild på termostaten så ni ser modellen?)
//Nybliven, okunnig om hus men intresserad och vill lära mig.

Kokheta då står pannan på för hög temp. vad för panna har du, fabrikat och modell.

Hej.
Det är en ctc 1100 family 25.

Det är nog ingen termostat som fastnat. Är det bara EL du kör med. Bakom frontplåten sitter det 3 st kontaktorer och en av dom har säkert fastnat i draget läge, inget ovanligt att dom bränner fast i kontakterna eller att spolen har brunnit och svällt och då kan inte ankaret i den släppa. Du stänga av all el till pannan och lossa på luckan med reglagen på , då kan du ta ett foto och lägga upp så kontaktorerna syns för ner info. Hur pass förtrogen är du med el

El är min svaga sida. Men jag är bra på att följa anvisningar från någon som vet.
Imorgon ska jag ta bort frontplåten och ta bilder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.