Hmm har faktiskt en termostat som inte funkar som den ska av gammal wirsbo modell.
Med anledningen av denna tråden så skruvade jag isär den, kretskortet är en väldigt simpel konstruktion.
Såpass simpel att det finns inte många felkällor.
Ska göra lite mätningar och jämföra med en fungerande.
Är förmodligen en kondensator eller nått motstånd som behövs bytas då man kan se på dioden som finns att den lyser svagare än på en fungerande.
Så nånstans på kretskortet sker ett spänningafall vilket gör att den förmodligen inte fungerar korrekt.
Är det så lär det handla om ett par kronor i materialkostnad det handlar om att reparera den.
Kan återkomma när jag pillat lite och gjort mätningar.
Själva styrdonet blir nog svårare att repa så den kostnaden får man nog ta om det är det.
Gjorde du nån felsökning med hjälp av länken jag skickade?