Hej!
Vi planerar lägga ny altan, vill ha miljövänligt giftfritt, och termoask verkar ju som ett ypperligt alternativ så när som på priset. Hittade sidan terassbrador.se som säljer termoask till ett bättre pris än lokala bygghandeln men telefonnumret som står på sidan går till Voxbone SA och sedan vart? Någon som handlat från denna sida och kan säga något om dem? Hittar väldigt lite när jag googlar dem. Kanske får köpa lite dyrare, det är ju ändå ganska dyrt...
Hittar även på Dolle.se, är de OK att handla ifrån?

Är det tryckt virke du jämför med så rekommenderar jag att du läser på lite bättre. "Gifter", som du väljer att kalla det, har inte använts på nästan 20 år.
Tryckt virk äf absolut helt ofarligt både för människor, djur och miljö. Sett till miljöpåverkan är det ju bättre än icketryckt virke då det håller betydligt längre.

MrJay
Stavfel någonstans? Både terassbrador.se samt terassbrädor.se är inte registrerade i dagsläget.

MrJay MrJay skrev:
Stavfel någonstans? Både terassbrador.se samt terassbrädor.se är inte registrerade i dagsläget.
Du glömmer ett r på terrass.
www.terrassbrador.se

Lussekofta Lussekofta skrev:
[länk]

Råkade visst stava fel, bra att det rättades! Terrassbrador.se
Ja, det är ju uppenbarligen olika vad man anser vara gifter.
Att anse koppar vara ett gift, som på de allra flesta platser på vår jord har en högre naturlig halt än vad tryckt virke har, begriper jag mig inte riktigt på.

Det finns ju en anledning till att det håller. Det är för att impregneringen är giftig.

D Daniel 109 skrev:
Det finns ju en anledning till att det håller. Det är för att impregneringen är giftig.
Fair enough, så är det givetvis. Det faller ju absolut under defitionen giftig om man ser till ordets betydelse.
I dagligt tal kanske man inte talar om gifter på samma sätt.

C C.Lundin skrev:
Ja, det är ju uppenbarligen olika vad man anser vara gifter.
Att anse koppar vara ett gift, som på de allra flesta platser på vår jord har en högre naturlig halt än vad tryckt virke har, begriper jag mig inte riktigt på.
Då jämför du väl ämnen som innehåller koppar jämfört med kopparmalm? De kan ju ha helt olika egenskaper.

Frågan kvarstår - är terrassbrador en sida som är stabil att handla ifrån? Någon som har erfarenhet av dolle och deras skena?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.