Vi har köpt en fritidsstuga från 60-talet som vi ämnar bo i till dess nytt hus är klart på tomten. Tänkt tidsplan är att vi ska kunna flytta in i nya huset till hösten 2015.

Problemet är att badrummet egentligen borde byggas om från grunden inkl rikta bjälklag. :banghead: Något som inte känns motiverat med tanke på att vi kommer riva den del av stugan badrummet står i. Dessutom betyder det att vi kommer vara utan badrum tiden det tar att fixa badrummet med två barn (1,5 + & 4,5) - obra.

Som ni kan se på bilderna så har plastmattan släppt runt rörgenomförningar och i svetsning mitt på golv.

Golvet sviktar och är allmänt jävligt Dock är det nog varken mögel eller röta av lukten att döma.

God förslag på kostnadseffektiva plåster tas tacksamt emot.
Min tanke är att limma fast det som är löst, fylla upp håligheter med fogskum och sedan spruta plasti-dip över omplåstrade ytor.
Väggar och tak får ett par varv med våtrumsfärg.

Ny duschkabin ska installeras så det ska förhoppningsvis stänkas minimalt på nuvarande hål.

Hilfe.

• IMG_4482.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4480.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår dig rätt så ska delen där badrum är i rivas, kan det bli några skador i stommen som ska vara kvar om ingen åtgärd görs?

Jag tycker att ni i så fall ska sätta in en billig dusch kabin och sedan vara nöjda med det.

Krilleman
Om du endast ska duscha i duschkabin som du skriver, behöver du ju bara fylla ut springorna i mattan med vanligt våtrumssilikon! enkelt, bra och billigt

O
Håller med Krilleman kör med silikon.... det blir en bra lösning i ett fall som detta! Jag skulle trycka i silikon på på alla ställen som kan behöva det... rätt eller fel, det är trots allt bara en provisorisk lösning och silikon är bra.... och inte allt för dyrt....
Men duschkabin blir ett måste, men det har du redan insett...

Tack för tips och åsikter!

Ws1 skrev:
Om jag förstår dig rätt så ska delen där badrum är i rivas, kan det bli några skador i stommen som ska vara kvar om ingen åtgärd görs?
Tanken är att undvika tillföra vatten i hålen. Dock är det nog inte så stort problem då vi troligen kommer plocka bort den tillbyggnad som badrum ligger i.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.