Jag kommer behöver byta ut mina paneler på fasaden men undrar om det är möjligt att ha en temporär lösning med att använda mekanisk trä, täta upp hålen och måla med lasyr färg på så det håller genom vintern tills jag byta ut helt? Det är skador från en buske.

• IMG_6552.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6556.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6559.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_6558.jpeg
    Skapa konto
Frerider
Coltrane Coltrane skrev:
Jag kommer behöver byta ut mina paneler på fasaden men undrar om det är möjligt att ha en temporär lösning med att använda mekanisk trä, täta upp hålen och måla med lasyr färg på så det håller genom vintern tills jag byta ut helt? Det är skador från en buske.
Köp typ Limfog Tec7 och foga med och sedan måla..

• Gilla
Coltrane
  • Laddar…
Händer inget under vintern, så låt det vara. Är det för syns skull, så smörj på med någon mörk färg bara.

• Gilla
cotillion och 2 till
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Köp typ Limfog Tec7 och foga med och sedan måla..
Tack, håller den bra i flera månader? Blir det något utmaning med limfogen sen nästa vår när jag byta panelerna?

J jonaserik skrev:
Händer inget under vintern, så låt det vara. Är det för syns skull, så smörj på med någon mörk färg bara.
Jag är orolig för att snö och regn att tränga in vilket kan leda till ytterligare problem med fasaden.

Det ör precis som @jonaserik skriver, bättre att byta panelen och då måla om hela väggen till våren.

Är du oroligt lagd kan du sätta en skyddande skiva på väggen över vintern, asfaboad, GNU eller vanlig oljehärdad board håller och duger tills i maj/juni

• Gilla
Coltrane
  • Laddar…
Frerider
Coltrane Coltrane skrev:
Tack, håller den bra i flera månader? Blir det något utmaning med limfogen sen nästa vår när jag byta panelerna?
Nej den sitter ju i brädorna som ni bryter loss med en kofot..
Är ingen stor kostnad eller arbete att foga dom större hålen..

• Gilla
Coltrane
  • Laddar…
Coltrane Coltrane skrev:
Jag är orolig för att snö och regn att tränga in vilket kan leda till ytterligare problem med fasaden.
Är du orolig för regnpåslag, så köp en tunn masonitskiva 240 X 120 cm och spika över allt, vänd slåta sidan utåt. Billigare och enklare kan det inte bli, även färg kostar.

EDIT 2:a på det med en skiva över.

• Gilla
Coltrane och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte du behöver göra något alls, lite beroende på vart du bor. Rötsäsongen är snart slut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.