13 227 läst ·
23 svar
13k läst
23 svar
Tempgivare Mitsubishi LN35 Hero
Jag har hamnat i en omvänd situation. Min LN35 tror att det är 22 grader i rummet trots att det i verkligheten är 18 grader. Då blir den nöjd med sig själv och lägger av med att försöka värma upp rummet ordentligt. Huset är inte superbra isolerat. Någon som sitter i liknande sits? Vad kan jag göra för att få den fungera som den ska?
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Innerdelen känner av temperaturen vid innerdelen och är det där du mäter?Jakub Kollar skrev:
Jag har hamnat i en omvänd situation. Min LN35 tror att det är 22 grader i rummet trots att det i verkligheten är 18 grader. Då blir den nöjd med sig själv och lägger av med att försöka värma upp rummet ordentligt. Huset är inte superbra isolerat. Någon som sitter i liknande sits? Vad kan jag göra för att få den fungera som den ska?
Höj temperaturen tills du får den temperatur du vill ha och strunta i vad det står för siffra i displayen 😎
@Comfort Thomas ja precis, så är det. Jag har en temp sensor som mäter och visar 4-5 grader lägre.
Jag får nog helt enkelt göra som du säger och strunta i vad pumpen känner av.
Jag får nog helt enkelt göra som du säger och strunta i vad pumpen känner av.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Ja det ser ut som att det är 22 grader och du har ställt in 22 så blir det bara 18 grader där du vill ha varmare så får du höja börvärdet eller öka fläkthastigheten om du satt den för lågtJakub Kollar skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Mitsubishi Hero 2.0 LN35 eller Panasonic NZ25YKE???
Värmepumpar -
Mitsubishi LN35 vs LN50
Värmepumpar -
Hur tar bort hörnbiten i Mitsubishi hero Ln25 för att täta runt tempgivare?
Värmepumpar -
Vill ha en Mitsubishi Hero LN35 men det kanske blir för smalt för innerdelen i trapphuset?
Värmepumpar -
Tempgivare Mitsubishi LN35 Hero
Värmepumpar