Styrning mot timpris fungerar om du kör Tibber, annars måste du nog bygga själv med tex en Raspberry pi och Home assistant m.m

Måste se över min genomföring också, då det blåser kan den visa 5c fel. Annars visar den väldigt rätt.

Okej, det finns alltså inte någon egen sådan funktion från Mitsubishi?
Nibe har ju sin egen Smart Price Adaption exempelvis.

tveksamt tveksamt skrev:
Okej, det finns alltså inte någon egen sådan funktion från Mitsubishi?
Nibe har ju sin egen Smart Price Adaption exempelvis.
Näpp, det finns inte, än. Det kan vara på G, vi får se vad framtiden har att ge.

Jag har hamnat i en omvänd situation. Min LN35 tror att det är 22 grader i rummet trots att det i verkligheten är 18 grader. Då blir den nöjd med sig själv och lägger av med att försöka värma upp rummet ordentligt. Huset är inte superbra isolerat. Någon som sitter i liknande sits? Vad kan jag göra för att få den fungera som den ska?

Jakub Kollar Jakub Kollar skrev:
Jag har hamnat i en omvänd situation. Min LN35 tror att det är 22 grader i rummet trots att det i verkligheten är 18 grader. Då blir den nöjd med sig själv och lägger av med att försöka värma upp rummet ordentligt. Huset är inte superbra isolerat. Någon som sitter i liknande sits? Vad kan jag göra för att få den fungera som den ska?
Innerdelen känner av temperaturen vid innerdelen och är det där du mäter?
Höj temperaturen tills du får den temperatur du vill ha och strunta i vad det står för siffra i displayen 😎

@Comfort Thomas ja precis, så är det. Jag har en temp sensor som mäter och visar 4-5 grader lägre.
Jag får nog helt enkelt göra som du säger och strunta i vad pumpen känner av.

• Luftvärmepumpens inställningar visas på en skärm: rumstemperatur och målmåltemperatur båda 22°C, med systemet påslaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Temperatursensor visar 17.8°C klockan 18:12.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jakub Kollar Jakub Kollar skrev:
@Comfort Thomas ja precis, så är det. Jag har en temp sensor som mäter och visar 4-5 grader lägre.
Jag får nog helt enkelt göra som du säger och strunta i vad pumpen känner av.
Ja det ser ut som att det är 22 grader och du har ställt in 22 så blir det bara 18 grader där du vill ha varmare så får du höja börvärdet eller öka fläkthastigheten om du satt den för lågt

• Gilla
Jakub Kollar
  • Laddar…
Sitter inte returluftgivaren på ln35 ovanpå innedelen, så den mäter ju oftast högre upp än var man rör sig, så däruppe är det säkert 22.

DonPablo DonPablo skrev:
Sitter inte returluftgivaren på ln35 ovanpå innedelen, så den mäter ju oftast högre upp än var man rör sig, så däruppe är det säkert 22.
Den sitter på högra sidan av innerdelen så det är bara ca 1dm från överdelen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.