Hej, vi ska tapetsera om/måla i hallen och har en tempgivare som sitter på väggen. Kan man på något sätt ta bort den yttre kåpan så man kan tapetsera även under/bakom givaren?

Jag har försökt få bort kåpan, men vågar inte använda mig av för mycket styrka ifall att den inte får tas bort, eftersom den verkar sitta som berget...

Düsseldorff
Man kan med all säkerhet montera bort kåpan eller hela givaren. Dock svårt att svara på hur utan bilder.

Så ser den ut

• Vit ljusströmbrytare på en vit vägg med strukturtapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Ser väldigt mycket ut som spår för en liten mejsel där på sidan. Säkert en "flärp" som ska tryckas in för att lossa kåpan.

• Gilla
Knight
  • Laddar…
A amandadenandra skrev:
Hej, vi ska tapetsera om/måla i hallen och har en tempgivare som sitter på väggen. Kan man på något sätt ta bort den yttre kåpan så man kan tapetsera även under/bakom givaren?

Jag har försökt få bort kåpan, men vågar inte använda mig av för mycket styrka ifall att den inte får tas bort, eftersom den verkar sitta som berget...
Jag ska också tapetsera och ha samma temperaturgivarna, jag undrar mig om fick du lösning hur man kan ta den bort?

S Sport skrev:
Jag ska också tapetsera och ha samma temperaturgivarna, jag undrar mig om fick du lösning hur man kan ta den bort?
Jag tog en plattmejsel och bände ut den där det fanns små hål i sidorna! Gick smidigt!

plaggis plaggis skrev:
Det där ser ut att vara en givare från Ecoguard. De måste demonteras med ett specialverktyg.
Funkade med mejsel

A amandadenandra skrev:
Funkade med mejsel
Det var ju bra. Specialverktyget är en tillslipad fast nyckel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.