Man skall nog vara glad om man får en helt låst box.
Äh! Vad är det för inställning på ett hemmapularforum? Själv fick jag factory-resetta min ATA (Cisco) samt lägga på senaste firmware för att kunna flytta den till ny operatör och konfa den som jag ville. T ex är det ju praktiskt att kunna lägga in en "global" kortnummerlista som fungerar från samtliga telefoner i huset oavsett. Det finns typiskt en väldigt massa spännande funktioner i en lite mer avancerad ATA (dessutom åtkomliga via webgränssnitt).
Sedan är det som sagt en väldigt massa parametrar att ställa in, för olika telefonsystem, där har man ju stor hjälp om man kan googla fram sitt eget lands inställningar (även om jag lekte ett tag med Brittisk ringsignal...
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.