Har du bytt telefonoperatör pga telias prishöjning?

• Ja

14 Röster 26,9%
  • Nej

38 Röster 73,1%
  • Antal röster
    52
Ja som rubriken säger telia höjer ju priset till 145:-/mån... Har du bytt operatör?

Själv ringde jag samma dag till Bredbandsbolaget och beställde telefoni...

Det gäller månadsavgiften för fast telefoni.

Redigerat:
Thomas59
thewolf skrev:
Ja som rubriken säger telia höjer ju priset till 145:-/mån... Har du bytt operatör?

Själv ringde jag samma dag till Bredbandsbolaget och beställde telefoni...
145 kr för vad? Ett mobilsamtal? Ja då byter jag nog. Du får nog specificera dig lite.

P
Jag gissar att det är den fasta avgiften på fast telefoni....
Avvecklade fasttelefoni för ett år sen.. Varför ha en telefon som man inte kan ta med sig? Man kan ringa många minuter mobilt för 145kr

Har inte bytt.. tänker inte byta.. Första höjningen på 9 år?!? Varför gapa då?

Jepp ringde till min bredbansleverantör Glocalnet och bytte på rot

Om jag fattat det riktigt så är det en prishöjning som slår igenom för alla operatörer som köper koppar från Telias "kabelbolag" Skanova så denna kostnad kommer att dyka upp på flera ställen. Sedan är det ju så att man inte bara ringer via koppartrådarna utan kanske har Internet och TV, så med den nya kombirabatten blev det nu lägre pris för mig :)

Totte_S
För mig blev skillnaden att det blev 18 månaders bindning och någon tia billigare per månad.
Har provat några andra leverantörer av bredband tidigare och deras kundvård lämnar en del övrigt att önska. Telia har jag aldrig haft ont av så vi kör vidare på både bredband och telefon via koppar (ingen ip telefoni).

Behöver inte byta, kan inte heller. Telia tänker plocka ner telefonstationen här.. plus 2000 till runt om i landet.

Se upp om ni bor i glesbygd med mindre än 200 abonnenter! Snart försvinner både telefonen och internet.

mycke_nu skrev:
Behöver inte byta, kan inte heller. Telia tänker plocka ner telefonstationen här.. plus 2000 till runt om i landet.

Se upp om ni bor i glesbygd med mindre än 200 abonnenter! Snart försvinner både telefonen och internet.
De kan inte bara plocka ner allt hur som helst, det sätter PTS stopp för. Mobilt bredband räknas inte som ett alternativ heller och fast mobil har ju t.o.m. försvunnit.

Fast mobil kopplar dom in för fullt här iaf..

Nu har jag städat ett antal inlägg om andra operatörer. Starta hellre nya trådar om ni vill diskutera dem. Den här är ju till för frånga om telias prishöjning

har inte koppartråd utan fiber och då är kostnaden 99:-/månad
Telia funkar helt OK för oss, stabilt och bra

Har inte bytt eftersom jag även har bredband via kopparledningen. Det fungerar verkligen klockrent hemma hos mig så jag vill inte störa det som fungerar.

Skanovas höjning kommer nog att slå igenom på alla leverantörer. Men det som stör mig mest är att Telia samtidigt tar bort förvalsrabatten på 30 kr/mån på bredband. Istället ersätts den av motsvarande rabattpaket för de som köper IPTV + bredband + telefoni. Mitt problem är att jag ligger för långt från stationen för IPTV (har testat) så varför skulle jag välja ett sådant paket? Och så har de mage att påstå att jag inte kan bryta bindningen - de till och med raljerar om detta i informationsbladet jag fick. Jag trodde båda parter var bundna av avtalet under bindningstiden men det gällde tydligen inte rabatten!

Pen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.