19 715 läst ·
33 svar
20k läst
33 svar
DSC/Teletec DLS 2002
Sida 1 av 3
Finns det någon som vet var man kan få tag på drivrutinerna till de enheter som säljs i sverige till DLS 2002? Har hittat drivrutiner till de amerikanska produkterna men inte till de som används i sverige. Det är Power 608/PC1565 drivrutinerna jag är ute efter. Har försökt styra larmet från min dator nu men det står något i stil med att "programmet stödjer inte den upptäckta enheten". Hittar dessutom inte PC1565 i listan på olika larm när jag försöker ansluta manuellt.
Passar på att åter igen väcka lite liv i denna tråd då jag ser att de finns ju några kanonmedlemmar som verkligen kan sin sak..
Jag har klantat till det och adresserat min enda manövepanel till ett område som inte finns.. och nu kommer jag inte åt larmet för att de låser sig med att fel diodlampan lyser efter 5 sekunder och panelen får inte larmet att reagera på mina programmeringsförsök....
Hittar inte heller någon begagnad LCD5500z eller 5501 så jag kan ansluta och i ordningställa systemet...
PROBLEMET LÖST....... Finns "knapptryckskombination" på manöverpanelen som löser dessa problem...
Jag har klantat till det och adresserat min enda manövepanel till ett område som inte finns.. och nu kommer jag inte åt larmet för att de låser sig med att fel diodlampan lyser efter 5 sekunder och panelen får inte larmet att reagera på mina programmeringsförsök....
Hittar inte heller någon begagnad LCD5500z eller 5501 så jag kan ansluta och i ordningställa systemet...
PROBLEMET LÖST....... Finns "knapptryckskombination" på manöverpanelen som löser dessa problem...
Redigerat:
Självklart...mats_o skrev:
- Tryck ned och håll "knapp #" intryck i 3 sekunder... släpp den...
- Tryck ned och håll "knapp 1" intryck i 3 sekunder... släpp den...
Nu kommer du åt programmeringsläget på knappsatsen:
- * 8 (installationskod)
- Tryck 000 0 11 #
(röda "larm" dioden lyser och progr. blinkar)
- Knappa in 902 låt systemet stå 1 minut... (uppdaterar adresser)
Sedan kan man programera panelen till ursprunget (fabriksinställningen)
- Tryck *1 0102030405060708 #
Pröva sedan din kod eller om du har resetat till fabriksinställningar: 1234
PROGRAMMERINGSPROBLEM DSC Power 864
Har som ni kanske märker i tråden försökt på "egen" hand, vilket är en bra sätt att lära sig... eller?
Har nu försökt att koppla in så jag kan programmera larmet med DLS2002 och stött på problem, och vet inte riktigt vad som kan vara problemet.
Har dessutom gjort en egen PC linksladd (se bild).
Har gjort enl. följande:
- strömsatt larmsystemet
- ställt in DLS2002 med DSC PC-link direct,,,, (modem inställning)
- "öppnat" larmet med *8 [kod]499[kod]499
- Klickar på autodetect och den hittar och känner av koden, men fastnar på "produkt family" delen, och där står den med "INFO" UPPE I PROGRAMFÖNSTER: "Please initiate the connection by enabling DLS mode frome the panel keypad..."
Och jag får ingen kontakt mellan datorn och larmet...
Är det någon som kan detta på sina "fem" fingrar som kan med lätthet ge en beskrivning om hur man gör, eller vet vad som är fel....
Jag ger inte upp, utan skall "knäcka" även denna nöt, med hopp om att de är fler som sitter med samma larm och nyfikenhet.
Bild på min egen PC link kabel. Ge gärna feedback om den är rätt eller om något är helt galet.

Tack på förhan
// Kjell
Har som ni kanske märker i tråden försökt på "egen" hand, vilket är en bra sätt att lära sig... eller?
Har nu försökt att koppla in så jag kan programmera larmet med DLS2002 och stött på problem, och vet inte riktigt vad som kan vara problemet.
Har dessutom gjort en egen PC linksladd (se bild).
Har gjort enl. följande:
- strömsatt larmsystemet
- ställt in DLS2002 med DSC PC-link direct,,,, (modem inställning)
- "öppnat" larmet med *8 [kod]499[kod]499
- Klickar på autodetect och den hittar och känner av koden, men fastnar på "produkt family" delen, och där står den med "INFO" UPPE I PROGRAMFÖNSTER: "Please initiate the connection by enabling DLS mode frome the panel keypad..."
Och jag får ingen kontakt mellan datorn och larmet...
Är det någon som kan detta på sina "fem" fingrar som kan med lätthet ge en beskrivning om hur man gör, eller vet vad som är fel....
Jag ger inte upp, utan skall "knäcka" även denna nöt, med hopp om att de är fler som sitter med samma larm och nyfikenhet.
Bild på min egen PC link kabel. Ge gärna feedback om den är rätt eller om något är helt galet.

Tack på förhan
// Kjell
Har fått allt att funka... förutom att DLS2002 känner av min panel...
Är det någon som har drivrutiner för panel: LCD5501z ?
Har letat genom snart hela webben...
Eller tips om någon annan använder DLS2002 med Power864 och panel LCD5501z
Tack på förhand
Är det någon som har drivrutiner för panel: LCD5501z ?
Har letat genom snart hela webben...
Eller tips om någon annan använder DLS2002 med Power864 och panel LCD5501z
Tack på förhand