2 068 läst ·
16 svar
2k läst
16 svar
Telekabel problem.
Sida 1 av 2
Kan man använda ett Rj45 jack och koppla på inkommande tele och koppla på samma jack vidare till andra jacket? "motsvarande övre paret på vanligt telejack"
Så att jag bara kan koppla in en standard Rj11 från mitt adslmodem in i Rj45 och att telefon som kommer efter fungerar?
Och om det fungerar hur skall jag koppla.
Så att jag bara kan koppla in en standard Rj11 från mitt adslmodem in i Rj45 och att telefon som kommer efter fungerar?
Och om det fungerar hur skall jag koppla.
Nu är det väll så att de flesta filter kommer fortfarande med "gristryne" och filtrett måste du ju ha.
Inte alla filter som sitter med "gristryne" har haft flertal fristående med vanlig RJ.
Du kan inte koppla ett RJ45 och uppnå samma funktion som vanligt telejack där du kan plocka ur pluggen mitt i slingan. Antingen får man lägga det parallellt eller lösa det genom patchning och komma ihåg att flytta om patchen om man tar ur en telefon i slingan
Du kan inte koppla ett RJ45 och uppnå samma funktion som vanligt telejack där du kan plocka ur pluggen mitt i slingan. Antingen får man lägga det parallellt eller lösa det genom patchning och komma ihåg att flytta om patchen om man tar ur en telefon i slingan
Min tanke är att klippa kabeln ute på väggen på huset sätta fiskögon och skarva på en kabelbit och dra in den i källaren och där ha första jacket. det borde väl fungera. Adsl sitter alltid i så det blir inget avbrott i slingan. Kommer bara ha 2 jack. Ett i källaren "Adsl" ett på plan 1 med trådlös tele med flera handenheter så behovet av mera
jack finns inte
jack finns inte
Redigerat:
Ja.. det är ju inte direkt raketforskning. 2 tråd, ingen betydelse med + eller -.. det enda man behöver hålla koll på är in och ut på ett jack. Det du skall se upp med är så fall att du inte är och pillar på leverantörens kabel innan deras avlämningspunkt
Då är det förmodligen så att första jacket är avlämningspunkt.. Dit fram har nätägaren ansvaret, dvs blir det tjall på linan så räknas fel som du inte har orsakat som nätägarens problem att lösa utan att du betalar för jobbet.
Nja..
Om det är ip telefoni JA då går analoga linjen ut från modemet vidare till teleuttag, men har du adsl med analog telefoni har modemet inget med telefonin att göra, utan det separeras redan i adsl filtret som sitter i första uttaget
Om det är ip telefoni JA då går analoga linjen ut från modemet vidare till teleuttag, men har du adsl med analog telefoni har modemet inget med telefonin att göra, utan det separeras redan i adsl filtret som sitter i första uttaget
Det finns inga filter i telefonjacken. Filtret sitter i modemet där avskiljningen sker mellan talbandet och den digitala bäraren. ADSL är känsligt för impedansfel och just därför skall filtreringen ske så snabbt som möjligt!
Mitt filter sitter i proppen. Det är jag helt säker på för det står så på den. Och just som du skriver ska det filteras så fort som möjligt och det är ju i proppen.