775 läst ·
3 svar
775 läst
3 svar
teleinstallation in i huset ?
Hej,
Hur ska en installation av telekabel se ut ? Från gata in i nån central i huset ? in i dosa i huset ?
För den dras väl inte direkt in i första jacket ? Det verkar ju konstigt.
Tack för svar.
Hur ska en installation av telekabel se ut ? Från gata in i nån central i huset ? in i dosa i huset ?
För den dras väl inte direkt in i första jacket ? Det verkar ju konstigt.
Tack för svar.
Idag dras de nog in i fasadmätarskåpet för att förenkla vid ev åskskydd mm då man vill ha alla kablar och rör in på samma ställe i huset. Men förr va det vanligt att man drog rakt upp in i första jack.
Spelar ingen större roll om kabel dras direkt till 1:a jack eller via fasadskåp. Det man ska tänka på är att markkabeln bara får dras max 5m inomhus då denna bla inte är halogenfri. För övrigt är det inte alla som har telejack i husen idag...
Klicka här för att svara