2 860 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Telefonterror från Länsförsäkringar fastighetsförmedling
Någon annan än jag som med jämna mellanrum får telefonsamtal och sms från LF fastighetsförmedling med erbjudande om kostnadsfri värdering "som kund hos Länsförsäkringar"?
Har konsekvent bett dem sluta ringa och försökt förklara för dem att om jag händelsevis skulle behöva deras tjänster så hör jag av mig. De senaste gångerna de ringt har jag till och med gett dem en rejäl utskällning och hotat med att säga upp alla mina försäkringar hos LF om de inte lägger av. Men de ger inte upp!
Känns det inte överhuvud taget väldigt orimligt att marknadsföra mäklartjänster genom s.k. "kallsamtal"? Sannolikheten måste ju vara otroligt liten att man råkar träffa på någon som just vid det tillfället är på gång med att sälja sin bostad eller höja sitt lån. Eller är det sådant som upptar folks dagliga tankar nuförtiden?
Ungefär som om Elgiganten skulle ringa varannan månad och fråga om du inte behöver en ny TV bara för att du köpte en tvättmaskin där för 10 år sedan. Om alla företag skulle marknadsföra sig på det sättet skulle ju telefonen ringa kontinuerligt.
Nä, nu har iallafall bägaren runnit över för mig och jag väljer ett annat försäkringsbolag när det är dags att förnya.
Har konsekvent bett dem sluta ringa och försökt förklara för dem att om jag händelsevis skulle behöva deras tjänster så hör jag av mig. De senaste gångerna de ringt har jag till och med gett dem en rejäl utskällning och hotat med att säga upp alla mina försäkringar hos LF om de inte lägger av. Men de ger inte upp!
Känns det inte överhuvud taget väldigt orimligt att marknadsföra mäklartjänster genom s.k. "kallsamtal"? Sannolikheten måste ju vara otroligt liten att man råkar träffa på någon som just vid det tillfället är på gång med att sälja sin bostad eller höja sitt lån. Eller är det sådant som upptar folks dagliga tankar nuförtiden?
Ungefär som om Elgiganten skulle ringa varannan månad och fråga om du inte behöver en ny TV bara för att du köpte en tvättmaskin där för 10 år sedan. Om alla företag skulle marknadsföra sig på det sättet skulle ju telefonen ringa kontinuerligt.
Nä, nu har iallafall bägaren runnit över för mig och jag väljer ett annat försäkringsbolag när det är dags att förnya.
Har du inte värderat din fastighet på länge , låt dom komma och göra , att dom terrar är för att dom vädrar om att få sälja den , men det finns inget tvång att dom ska sköta om en försäljning
Då slutar dom nog med att ringa , gör dom det så är det bara att säga ,
Nej vi har ångrat oss och bor kvar ett bra tag till
Ska man sälja så har varenda mäklare kostnad fri värdering , det är bara att ta några stycken så får man en bra pejl på värdet , pengar luktar inte för vanliga , men tydligen för mäklare
Då slutar dom nog med att ringa , gör dom det så är det bara att säga ,
Nej vi har ångrat oss och bor kvar ett bra tag till
Ska man sälja så har varenda mäklare kostnad fri värdering , det är bara att ta några stycken så får man en bra pejl på värdet , pengar luktar inte för vanliga , men tydligen för mäklare
Ha ha, ja det är ju en variant. Men grejen är att jag absolut inte vill uppmuntra deras utnötningstaktik - få dem att känna att de gjorde helt rätt i att ringa och tjata år ut och år in. Om jag någon gång skall sälja eller värdera blir det den sista mäklaren jag ringer till. Och mäklare är det som du säger ingen brist på, här runt omkring finns det minst dubbelt så många mäklarkontor som matbutiker.
Funderar på om jag skall boka in dem och sedan t.ex. strunta i att vara hemma.
Tyvärr så ligger deras kontor i närheten så det är väl ingen större förlust för dem. Andra förslag på lämligt sätt att "ge igen" på så att polletten trillar ned?
Funderar på om jag skall boka in dem och sedan t.ex. strunta i att vara hemma.
Tyvärr så ligger deras kontor i närheten så det är väl ingen större förlust för dem. Andra förslag på lämligt sätt att "ge igen" på så att polletten trillar ned?
Redigerat:
Varför inte boka in dom , kan vara bra att få en gratis värdering , inte fel att en indikation på värdet , och dom har vittring på pengar , så är dom på huggetC cpalm skrev:Ha ha, ja det är ju en variant. Men grejen är att jag absolut inte vill uppmuntra deras utnötningstaktik - få dem att känna att de gjorde helt rätt i att ringa och tjata år ut och år in. Om jag någon gång skall sälja blir det den sista mäklaren jag ringer till.
Funderar på om jag skall boka in dem och sedan t.ex. strunta i att vara hemma. Tyvärr så ligger deras kontor i närheten så det är väl ingen större förlust för dem. Andra förslag på lämligt sätt att "ge igen" på?
Sen kan du göra vad du vill , det är liksom lite smiliga personer som kommer och tror något .
Jag skulle göra det och tror att dom inte kommer tillbaka igen sedan om du säger till på skarpen
att nu får det vara slut , klart det blir sura miner och ev ett sämre förhållande mellan er .
Men det ska ju inte påverka din försäkring
Jag blev uppringd för några år sedan och tackade jag till en gratis värdering. Hade ingen tanke på att sälja men det frågade dom inte om. Det kom en mäklare och gick igenom huset och efter nån vecka kom en skriftlig värdering på posten. Inga frågor om jag funderade på att sälja. Sen dess har jag inte hört något. Väntade ju på ett uppföljningssamtal men det kom aldrig.
Klicka här för att svara