13 460 läst ·
47 svar
13k läst
47 svar
Telefonlåda som kan spärra nummer.
Jag väntar verkligen på denna produkt.. Typ en liten låda med telefon och wan port där den hämtar ner nya spärrlistor via internet.
Eller ännu bättre, ett program man laddar ner i routern.
Nuvarande manuella reklamspärren är att vänta till minst 4 signaler, lyfta luren, lyssna i fem sekunder och sedan "svara"
Är det en dealer som ringt upp hör man när samtalet kopplas till "försäljaren"
Eller ännu bättre, ett program man laddar ner i routern.
Nuvarande manuella reklamspärren är att vänta till minst 4 signaler, lyfta luren, lyssna i fem sekunder och sedan "svara"
Är det en dealer som ringt upp hör man när samtalet kopplas till "försäljaren"
Man kan även vara beredd med en bandspelare med lite bakgrundsljud.. 
http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=J5z4Vs26-TI&feature=related
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 194 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
testade den metoden för nåt år sen (marknadsundersökning) och det har inte ringt nåra såna sen dess...ollebanan skrev:
annars var nix effektivt inte ringt nåra försäljare sen dess...
Nån som hört om nån "ny" utrustning som kan spärra telefonnummer utan att använda datorn ? Sen jordbruksfastigheter blev klassade som privata företag har det snarare blivit värre,nix hjälper inte och Telia kan inget göra.
Vi har funderat på att dumpa de fasta telefonerna helt men det är ju själva *** att
inte kunna slippa dessa försäljare.Enligt Telia kan vi ju ha kvar deras bredband kvar fast vi inte har fast telefon men det blir väl nästan lika dyrt egentligen.Och var så säker,de har fått veta att de lever när vi svarat.
0770-330030,060-7010200 är ju bara ett par nummer som ringt mkt senaste tiden och ibland när man svarar så bara säger det klick i luren.Tele2 verkar kunna ringa hur mkt som helst även om man avisar alla erbjudanden,och vi har inga affärer ihop med dom heller.Suck.
Det verkar vara många som har "problem" med detta efter vad man hör och läser.
Vi har funderat på att dumpa de fasta telefonerna helt men det är ju själva *** att
inte kunna slippa dessa försäljare.Enligt Telia kan vi ju ha kvar deras bredband kvar fast vi inte har fast telefon men det blir väl nästan lika dyrt egentligen.Och var så säker,de har fått veta att de lever när vi svarat.
0770-330030,060-7010200 är ju bara ett par nummer som ringt mkt senaste tiden och ibland när man svarar så bara säger det klick i luren.Tele2 verkar kunna ringa hur mkt som helst även om man avisar alla erbjudanden,och vi har inga affärer ihop med dom heller.Suck.
Det verkar vara många som har "problem" med detta efter vad man hör och läser.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 817 inlägg
Tele 2 ringde och konstaterade att jag redan var kund (antar att det var deras ursäkt), jag sade att jag gärna avslutar mina affärer med Tele2 om han kunde vara så vänlig och fixa en uppsägning av abbonemanget. verkar inte som ha kunde det, men jag slapp höra vad det var han ville sälja.
ifall man vill göra en anmälan...
http://www.dm-namnden.org/Kontakt/
här kan man söka på vem det är som ringt...
http://www.vemringde.se/
jag har meddelat telia både muntligt och skriftligt att jag inte vill att någon ska ringa mej "på uppdrag av telia" men tydligen så skiter telia i det


och man kan åxå kolla vilka som sitter i företagets styrelse och ringa upp dom och uttrycka sitt missnöje, fast dom skiter väl i det åxå....
http://www.dm-namnden.org/Kontakt/
här kan man söka på vem det är som ringt...
http://www.vemringde.se/
jag har meddelat telia både muntligt och skriftligt att jag inte vill att någon ska ringa mej "på uppdrag av telia" men tydligen så skiter telia i det
och man kan åxå kolla vilka som sitter i företagets styrelse och ringa upp dom och uttrycka sitt missnöje, fast dom skiter väl i det åxå....
Om du är kund har de "rätt" att ringa, dvs behöver inte bry sig om Nix.hempularen skrev:
Läste du mitt inlägg #24 ang. SCB?galento skrev:Nån som hört om nån "ny" utrustning som kan spärra telefonnummer utan att använda datorn ? Sen jordbruksfastigheter blev klassade som privata företag har det snarare blivit värre,nix hjälper inte och Telia kan inget göra.
Vi har funderat på att dumpa de fasta telefonerna helt men det är ju själva *** att
inte kunna slippa dessa försäljare.Enligt Telia kan vi ju ha kvar deras bredband kvar fast vi inte har fast telefon men det blir väl nästan lika dyrt egentligen.Och var så säker,de har fått veta att de lever när vi svarat.
0770-330030,060-7010200 är ju bara ett par nummer som ringt mkt senaste tiden och ibland när man svarar så bara säger det klick i luren.Tele2 verkar kunna ringa hur mkt som helst även om man avisar alla erbjudanden,och vi har inga affärer ihop med dom heller.Suck.
Det verkar vara många som har "problem" med detta efter vad man hör och läser.
Det tror jag att de hade full koll på. Snarare var det så att på grund av du bad folk att dra åt helvete så fick du en högst lokal markering i registret a la "sur gubbe - han vill garanterat att fler ringer honom idagmrfrenzy skrev:
Stackare som har dessa jobb, finns det någon som gillar dem? Uppenbart är att de lyckas lura på folk diverse prylar/abbonemang eller vad det nu kan vara annars skulle det hela dö ut. Dessa företag är telefonins spam.
Jag avvisar allt (även "marknadsundersökningar" och förmodligen SIFO etc.) genom att bara säga "Nej tack" och lägga på om det är någon som ringer och uppenbarligen inte har något av vikt att tala om (vilket brukar ta omkring 5 s att avgöra).
Det jobbigaste är när de ringer mitt i nattning av barn eller därefter med risk för väckning av barn som följd .
Jag avvisar allt (även "marknadsundersökningar" och förmodligen SIFO etc.) genom att bara säga "Nej tack" och lägga på om det är någon som ringer och uppenbarligen inte har något av vikt att tala om (vilket brukar ta omkring 5 s att avgöra).
Det jobbigaste är när de ringer mitt i nattning av barn eller därefter med risk för väckning av barn som följd .
Jag brukar ibland köra med tekniken att bara svara och direkt trycka av samtalet om jag uppenbart kan se att det är nån telefonförsäljare.
Jag har funderat på att köra taktiken med att svara och sedan efter ett tag säga "Hallå? Hallå?..." som om jag inte hör någon i andra ändan. Då kan de sitta och ropa frenetiskt hur mycket de vill och sedan lägga på.
I normala fall är jag lite "blödig" och brukar kunna sitta och lyssna på vad de har att säga, för att sedan alltid tacka nej. Men det beror väl på huruvida man har tid eller ej att lyssna.
Jag har funderat på att köra taktiken med att svara och sedan efter ett tag säga "Hallå? Hallå?..." som om jag inte hör någon i andra ändan. Då kan de sitta och ropa frenetiskt hur mycket de vill och sedan lägga på.
I normala fall är jag lite "blödig" och brukar kunna sitta och lyssna på vad de har att säga, för att sedan alltid tacka nej. Men det beror väl på huruvida man har tid eller ej att lyssna.
