S Svedåkers skrev:
Ett problem att lösa eller läsa då? :rofl:
Kanske båda;)

GoC GoC skrev:
För att man drog in kabeln och anslöt den till husets antennkabel som kom ner från TV-antennen på taket och sedan förgrenades ner till uttagen i huset. kryp upp på vinden och kolla, jag tror jag har rätt. För visst har du gamla antennuttag i flera rum i huset, eller kanske bara ett.
Märks att jag snart är 60år och kommer ihåg när vi fick TV2 via en lös dosa uppe den svartvita TV-apparaten.
Tack för svar, låter rimligt. När vi köpte huset satt det en tv antenn på taket.

Klipp på vinden först. Då ser du om det är en antennkabel eller inte. Jag skulle först ta en beröringsfri spänningsmätare och se om den tyckte att det var 230V AC på den kabeln, sen försiktigt skala ytterhöljet. Om du vill backa operationen så är det ju bara att tejpa kabeln. Överlag så bör man vara försiktig att riva gamla installationer så man inte tar bort något som man kan ha nytta av i framtiden.

• Gilla
Svedåkers
  • Laddar…
M merbanan skrev:
Klipp på vinden först. Då ser du om det är en antennkabel eller inte. Jag skulle först ta en beröringsfri spänningsmätare och se om den tyckte att det var 230V AC på den kabeln, sen försiktigt skala ytterhöljet. Om du vill backa operationen så är det ju bara att tejpa kabeln. Överlag så bör man vara försiktig att riva gamla installationer så man inte tar bort något som man kan ha nytta av i framtiden.
Tack för svaf! :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.