Vad tror ni detta är? En telefonkabel som är nergrävd kanske? En elektriker har tagit bort telefonjacken i huset. Kan man då knipsa av kabeln?
Ser ju knepigt ut om det är från Televerket-eran, en lös sladd som kommer ut mellan brädorna. Ta reda på var den tar vägen på vinden, utifrån bilderna kan kabeln vara telefon eller kabel-tv.
Finns även "enfas" tunn EKKJ 1-ledare med skärm för tex någon lampstolpe, men den är ovanlig.
Finns även "enfas" tunn EKKJ 1-ledare med skärm för tex någon lampstolpe, men den är ovanlig.
På vinden ser det ut som att den går ner i väggen, typ i höjd där det gamla telejacket satt.Fotografen skrev:
För att man drog in kabeln och anslöt den till husets antennkabel som kom ner från TV-antennen på taket och sedan förgrenades ner till uttagen i huset. kryp upp på vinden och kolla, jag tror jag har rätt. För visst har du gamla antennuttag i flera rum i huset, eller kanske bara ett.A Andy78 skrev:
Märks att jag snart är 60år och kommer ihåg när vi fick TV2 via en lös dosa uppe den svartvita TV-apparaten.