2 891 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Tele i RJ45-uttag
Hej!
Håller på med lite omdragning av telenätet i huset och drar samtidigt lite Cat5 kabel och monterar i dubbeluttag, ett data, ett tele. Nu kommer frågan- hur skall man koppla in de två telekablarna i RJ45-uttaget? Kommer ansluta telefonen med adapters från RJ11-RJ45.
Några tips? Kan man göra det på ett smartare sätt?
Håller på med lite omdragning av telenätet i huset och drar samtidigt lite Cat5 kabel och monterar i dubbeluttag, ett data, ett tele. Nu kommer frågan- hur skall man koppla in de två telekablarna i RJ45-uttaget? Kommer ansluta telefonen med adapters från RJ11-RJ45.
Några tips? Kan man göra det på ett smartare sätt?
Här finns smarta tips + lösningen på problemet:
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1097061901;start=
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1097061901;start=
Klicka här för att svara