Hej!

Hur täcker man över dessa gamla kontakterna på bäst sätt i för målning, spackling och slipning av väggar?

De modernare med en ram har jag ju bara tejpat över med maskeringstejp. Men är det okej att bara tejpa över dessa gamla kontakterna också? Eller finns det någon annan snygg lösning?

• Gammal väggkontakt utan ram synlig i en ojämn vägg, omgiven av sladdar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal väggkontakt utan ram, synlig ledning och skruvar, omgiven av strukturerad vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där var o-snyggt redan som det är...det snygga är att demontera apparater, isolera kabeländarna om du inte kan ha brutet och sedan sätta tillbaka samma/nya/friska/önskvärda apparater.

Redigerat:
  • Gilla
Adamvest
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det där var o-snyggt redan som det är...det snygga är att demontera apparater, isolera kabeländarna om du int ekan ha brutet och sedan sätta tillbaka samma/nya/friska/önskvärda apparater.
Yes det är planen framöver. Det är bara sånt som jag själv inte vågar mig på då min kunskap om el slutar vid proppskåpet. Så allt jag har vågat göra själv är o plocka ut proppar för detta rummet. Och sedan skriva bort kåpan.

Men sen när jag tar målat om här så får jag hjälp att uppdatera de här gamla kontakterna.

Att tejpa för att inte kladda på strömbrytare och vägguttag är inga problem. Problemet är att det inte gjorts tidigare. Det går att lossa dem och ta bort gammal färg om du vill ha dem snyggare. Eller byta dem. Det senare skulle nog vara en bra idé för i alla fall vägguttaget.

• Gilla
Adamvest och 1 till
  • Laddar…
Byt ut de där mot nya de där vägguttagen med tre hål är livsfarliga brunnarna är för grunda dessutom är ju allt nerkladdat med färg

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.