Hej
3-4 stenar har ramlat loss från väggen, hur lagar man sådant här?
är hela väggen dålig? Huset är från -43
Putsad fasad. Denna vägg är tegel under puts.
mvh David
3-4 stenar har ramlat loss från väggen, hur lagar man sådant här?
är hela väggen dålig? Huset är från -43
Putsad fasad. Denna vägg är tegel under puts.
mvh David
Om hela väggen är dåligt vågar jag inte säga, men problemet är i alla fall större än bara dessa 3 stenar.
Sprickorna/skarven bakom stupröret tyder på ett instabilitetsproblem. Kanske en sättning av grunden, eller så är infästningar, som håller fasaden på sin plats, dåliga.
Det ser I alla fall ut att teglet bara är fasadmaterial och inte har en bärande funktion
Sprickorna/skarven bakom stupröret tyder på ett instabilitetsproblem. Kanske en sättning av grunden, eller så är infästningar, som håller fasaden på sin plats, dåliga.
Det ser I alla fall ut att teglet bara är fasadmaterial och inte har en bärande funktion
harry73 skrev:
Om hela väggen är dåligt vågar jag inte säga, men problemet är i alla fall större än bara dessa 3 stenar.
Sprickorna/skarven bakom stupröret tyder på ett instabilitetsproblem. Kanske en sättning av grunden, eller så är infästningar, som håller fasaden på sin plats, dåliga.
Det ser I alla fall ut att teglet bara är fasadmaterial och inte har en bärande funktion
okej. Får ta hit en fackkunnig som besiktigar väggenharry73 skrev:
Om hela väggen är dåligt vågar jag inte säga, men problemet är i alla fall större än bara dessa 3 stenar.
Sprickorna/skarven bakom stupröret tyder på ett instabilitetsproblem. Kanske en sättning av grunden, eller så är infästningar, som håller fasaden på sin plats, dåliga.
Det ser I alla fall ut att teglet bara är fasadmaterial och inte har en bärande funktion
Klicka här för att svara



