Hej!
Köpte ett hus i höstas, bott in oss under vintern och nu till sommaren är det dags att börja beta av lite av några tusen saker vi behöver få gjort. Fasad på södersida av något tegel från - 62 känns som en bra start, då den verkar behöva oerhört mycket kärlek. Tidigare ägares lösningar verkar inte ha fungerat jättebra.
Den ser för ett otränat öga, som mitt, ut att vara inne på sina sista andetag.
Finns det någon enkel lösning, foga om + byta trasiga stenar? (nästan alla, känns det som.. )
.
Lite bilder;
Har i princip noll kunskap om det här så alla tips mottages med glädje.
Köpte ett hus i höstas, bott in oss under vintern och nu till sommaren är det dags att börja beta av lite av några tusen saker vi behöver få gjort. Fasad på södersida av något tegel från - 62 känns som en bra start, då den verkar behöva oerhört mycket kärlek. Tidigare ägares lösningar verkar inte ha fungerat jättebra.
Den ser för ett otränat öga, som mitt, ut att vara inne på sina sista andetag.
Finns det någon enkel lösning, foga om + byta trasiga stenar? (nästan alla, känns det som.. )
.
Lite bilder;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har i princip noll kunskap om det här så alla tips mottages med glädje.
Vi har likadant på en av väggarna, vi hörde oss för med en firma här som byter ut stenarna, ser till att väggen är tät och sen impregnerar mer eller mindre. Nånstans runt 30-40k skulle det gå lös på. Har tänkt att försöka byta ut så många jag kan själv om jag kan hitta matchande tegel och sen låta dom göra slutklämmen.
Klicka här för att svara