Hej!

Tidigare ägare till huset har placerat ut temporära skydd på taket enligt bilderna nedan. Ett nytt tak är planerat inom snar framtid, men tills dess skulle jag vilja byta ut dessa laglappar mot något liknande som smälter in bättre med takpannorna. Några ideér?

image (5).jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image (6).jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ofta så använder man blyskivor för att det är enkelt att forma efter pannornas form,
Dessa är gråa och färg fäster dåligt på dem....

Tyvärr får du nog leva med dessa i avvikande färg och som det ser ut på bild 1 skulle du behöva minst en till....

/Peter

Jag skulle absolut inte vänta till i vår med att lägga om det taket.
Gör det nu i stället för att fundera över "laglappar"!
Varje gång du går upp på taket blir det väl ytterligare några knäckta pannor :(

Har redan använt hela rotavdraget för detta år, så det känns väldigt fördelaktigt ekonomiskt att vänta tills nästa år.

Ett skäl så gott som något :thumbup:

Men snön kommer väl snart i Närke, så då syns inte lapparnas färg längre.

Går det inte att få arbetet gjort i november och fakturan daterad i januari?
Du kan ju förskottera material m.m.

Eller är det brottsligt att göra så?

Vi som jobbar inom bygg får inte längre använda bly men det säljs fortfarande och privatpersoner får använda det. Men för att ersätta blyet finns nu något som heter flex som består av sträckmetall av aluminium som ingjutits i ett miljövänligt polymergummi. Detta finns i svart,brunt, gråt och röd färg kostar som bly plåt och din lokala plåtslagare har det kanske vissa använder bly än.

http://www.bevego.se/webapp/wcs/sto...goryId=&errorViewName=ProductDisplayErrorView

MaZtoR skrev:
Inte använda bly?

Man får inte längre använda bly som anställd. Detta fick jag förklarat för mej när jag tog yrkesbevis under teorin delen på pvf skola.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.