Hej! I slutet av november flyttar vi till vårt alldeles egna hus — jippiiii! Allt är klart FÖRUTOM att välja elavtal. Vet att Kraftringen har elnätet där vi bor men sedan vet vi inte om vi ska välja dem som leverantör eller någon annan eller om vi ska köra lite fast och lite rörligt. Hört någonting om kvartspriser också?

Jag är en person som gärna tar tag i saker och fixar och donar men just detta är så abstrakt att jag inte vet vad jag ska börja (= jag/vi skjuter upp det) 😅🫠 Och så kom jag att tänka på er! Ett helt gäng med erfarenhet och kompetens. Så shoot — hur skulle ni gå tillväga när ni tecknar nytt avtal till hus?

/ Victoria

Här tog jag tekniska verken, inget val. Elleverantör brukar jag kolla någon gång/år hur priserna är.
Vilket abonnemang ni ska ha beror på hur ni använder el. Med elbil tänkte jag att kvartspris lönar sig och visst kommer jag undan något lägre än spotpris. Men så vansinnigt stor skillnad gör det inte.
Vill ni ha tryggheten i att elpriset är samma varje månad väljer ni fast abonnemang.

• Gilla
Vic&Phil
  • Laddar…
Vic&Phil Vic&Phil skrev:
Jag är en person som gärna tar tag i saker och fixar och donar men just detta är så abstrakt att jag inte vet vad jag ska börja (= jag/vi skjuter upp det) 😅🫠 Och så kom jag att tänka på er! Ett helt gäng med erfarenhet och kompetens. Så shoot — hur skulle ni gå tillväga när ni tecknar nytt avtal till hus?
Grattis! Kraftringen har ett kombinationsprodukt som heter Kraftringen Opti. 119 kr månadsavgift är relativt dyrt dock - men det kanske kan va värt det i början?

• Gilla
Vic&Phil
  • Laddar…
JesperKn JesperKn skrev:
Grattis! Kraftringen har ett kombinationsprodukt som heter Kraftringen Opti. 119 kr månadsavgift är relativt dyrt dock - men det kanske kan va värt det i början?
Relativt dyrt? 😮

Men till TS, börja med rörligt, det är väl ändå fel tid på året att teckna fast avtal. Och sen tar du en ny titt på förbrukning, priser etc. i vår efter den första vintern. Nu framgår ju inte vad kåken har för uppvärmning men gissningsvis gör ni av med betydligt mer el under vintern än övriga årstider.

Panika inte över elen nu utan passa på att bara njuta av första tiden i ert nya hus. Sålänge ni inte har direktverkande elradiatorer så så bör vi inte prata om några astronomiska summor ändå.

• Gilla
  • Älska
Vic&Phil och 1 till
  • Laddar…
Tack för era tankar, och tack för omtanken att inte panika över elen 😄 Vi har luftvärmepump och en liten kamin (mest för mysvärme men ändå) så kanske hålla oss till rörligt och se vad vi landar på. Man kan ju ändra efterhand också 😅

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.