Svar: Electrolux PD82‑8DB har en angiven ljudnivå på 57 dB(A).

Jag skulle verkligen vilja vinna den här dammsugaren för att göra städningen mycket tystare hemma hos oss. Just nu får vi ofta kompromissa – antingen städar vi sent och stör familjen, eller så hoppar vi över vissa städpass för att undvika buller. Med en dammsugare som bara har 57 dB skulle jag kunna städa utan att störa, och hemma blir både renare och lugnare. Det känns som en riktig vinst för oss – och för stämningen!

Ljudeffektnivå, dB(A): 57

Rent ska det bli, när tomten blir fri !

1. En ljudnivå på 57 dB(A)

2. Vi har en gammal dammsugare som nu måste vara över 15 år gammal. Den fungerar ganska ok, men framför allt så låter den mycket! Min sambo har ofta migrän, så en tyst dammsugare hade verkligen underlättat för att hålla rent i lägenheten, då jag inte vill använda dammsugaren när hon har tuffare perioder.

1. 57dB

2. För att våran dammsugare precis gått sönder... sladden gick av! Det var en gammal sleten Elextrolux så det hade suttit riktigt riktigt bra att få en ny! Särskilt nu när det lackar mot jul och pengarna nog går till barnens juklappar snarare.

57!
Vår dammsugare har efter 10 år och en renovering med otroliga mängder damm gett upp. Vem kan klandra honom? Han har kämpat hårt och förtjänar att få pensioneras!

57 DB
min nuvarande är ca 20 år gammal mile så det hade inte varit fel med en ny

Den har en ljudeffektnivå på 57dB.

Midnatt råder, det är tyst i husen, TYST I HUSEN 🎶

Är galet ljudkänslig och har vägrat byta ut min dammsugare i över 10 år nu och den sökte jag länge och specifikt efter då den hade just låg ljudeffekt..
Då min ocd gör det svårt för mig att bryta mina gamla vanor och rutiner och min trotjänare till dammsugare ingått i dessa men nu är inne på sina sista andetag skulle denna vinst KANSKE underlätta för mig i valet o kvalet över att behöva leta efter en ny trotjänare.. Tack på förhand. Puss o kram

Den har en märkbart låg ljudnivå på 57dB. Det är lågt nog för att jag också (ljudkänslig) ska kunna använda den. Så slipper min hustru dra det lasset själv.

Den har en ljudnivå på 57 db

Med två hundar och två barn får vår nuvarande kämpa hårt och det märks, del efter del går sönder eller faller av men den lever än. Men behöver bytas ut inom kort!

Den låter 57 db. Mindre än mycket annat här i livet.

Jag skulle vilja vinna den, då det är klart roligare än att behöva köpa en vilket vi planerar för just nu.

FaffeF
57 dB(A)

Skulle vara härligt att ersätta vår gamla tejpade Electrolux som behöver gå i pension efter år av kämpande med katthår, damm och barnens popcornrester.

1) Den är ultratyst med endast 57 decibel.

2) Med 2 st långhåriga innehundar så behöver jag ha en effektiv dammsugare som är ultratyst så hustrun och hundarna kan ligga i soffan å se på Netflix så länge jag dammsugar. 🙂

Dammsugarens ljudnivå ligger, enligt Electrolux, på 57 dB.

Förklaring med motivering av vårt behov av en tyst dammsugare.
Själv störs jag inte av vår nuvarande dammsugare, som tjuter i en skarp högfrekvent ton. Det beror på att jag är hörselskadad och hör väldigt illa i det övre registret. Min fru däremot vägrar att använda dammsugaren på grund av att hon är väldigt, rent av otroligt, känslig för skarpa och högfrekventa ljud. Hon sopar och sedan går hon ut ur huset när jag tar fram dammsugaren och suger upp det allra finaste damm och skräp so blivit kvar på golven. Ibland säger hon:
-Måste du dammsuga! Det är inte för att hon tycker att dammet kan ligga kvar utan för att hon plågas och tycker att det är besvärligt att tvingas gå ut var gång jag ska dammsuga.

Så om den beskrivna Elektroluxdammsugaren är väldigt tyst och INTE har någon tjutande hög ton då är det precis vad vårt hem är i behov av. Jag tror också att frugan själv kan tänkas dammsuga golven av ren glädje om den är väldigt tyst.

Mvh. Jerry.

1. Den har en ljudnivå på 57 dB

2. Vad kan bli bättre än en dammsugare till barnen som ska lära sig hur den fungerar👍
Mamman blir glad för barnens skull med en ny maskin o pappan instruerar barnen och kanske det går fram varför, hur och viktiga med en dammsugare. Vilken fullträff för alla🙌🙌🙌

57dB.

Jag hatar att dammsuga.

• Haha
MagnumphotO
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.