Det första man ser när man öppnar min ytterdörr är en vägg med en dörr (som jag ska måla vit).
Jag skulle vilja pryda väggen med en tavla och vill helst att det ska gå i stil med hur man brukar proffesionellt inreda på ex hemnet.
Hur ska man tänka då? Ska det vara något iögonfallande som en naturtavla? Eller något mer harmoniskt som något abstrakt? Kanske en abstrakt tavla som ser ut som att den vinkar in en? Det sägs att första intryck är väldigt viktigt, och jag vill självklart att man får ett bra intryck när man kliver in i mitt hem :)

Kanske bra att veta:
Resten av hemmet är ljust (vitt och beige), med en del växter och träinslag.

• Halvöppen dörr, vit på ena sidan, träfärgad på andra, med silverfärgat dörrhandtag, i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Abstrakt konst med cirkel- och halvcirkelformer på väggen i en ram.
    Skapa konto
  • Tavelbilden visar en flygbild av tät, frodig skog, inramad och hängd på en inomhusvägg.
    Skapa konto
  • Tavelram med skogsfotografi hängd på en beige vägg intill en vit dörr.
    Skapa konto
  • Abstrakt konstverk med svängda linjer i vit ram på en vägg nära en vit dörr.
    Skapa konto
  • Vägg med landskapsbild som visar vacker vattenfall i dalgång, inramad, inomhusmiljö, lugn och natur.
    Skapa konto
En trevlig inredningsdetalj kan vara svartvita foton i tex A4-format som du tagit själv. Ett litet collage om 4-6 tavlor kanske ?

D
F Förvirradenybörjaren skrev:
Det första man ser när man öppnar min ytterdörr är en vägg med en dörr (som jag ska måla vit).
Jag skulle vilja pryda väggen med en tavla och vill helst att det ska gå i stil med hur man brukar proffesionellt inreda på ex hemnet.
Hur ska man tänka då? Ska det vara något iögonfallande som en naturtavla? Eller något mer harmoniskt som något abstrakt? Kanske en abstrakt tavla som ser ut som att den vinkar in en? Det sägs att första intryck är väldigt viktigt, och jag vill självklart att man får ett bra intryck när man kliver in i mitt hem :)

Kanske bra att veta:
Resten av hemmet är ljust (vitt och beige), med en del växter och träinslag.
Sätt upp någonting som du själv tycker om. Håll tavlans överkant lite nedanför ögonhöjd.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
En spegel.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
En spegel/lampa. Ikea har/hade en i ett av deras samarbeten som är rose färgad som är väldigt fin i en hall ☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.