Hej!
Vi har håller på och renoverar vårt kök. Alla stommar är på plats, samt bänkskiva och kylvaror. Vi köpte en 90cm spis från smeg som är helt värdelös i förhållande till de 30 000 vi betalade för den. Den har krånglat och nu har vi vart utan ugn i snart två månader då teknikerna inte får fart på den. Ett alternativ är att reklamera och ta en ny likadan spis, men just nu vill jag bara bort med den. Jag skulle istället vilja sätta dit en stomme med inbyggd spis och en häll. Men jag vet inte hur jag då ska göra med bänkskivan (som redan är utskuren, så det är ett glapp på 90 cm). Jag kan inte hitta några smarta lösningar online och tänkte därför göra ett försök här.

Har ni möjligtvis några idéer?

Mvh Josefine

• Renoverat kök med en 90 cm bred stående Smeg-spis mellan svarta köksskåp och marmorbänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med nyinstallerad induktionshäll och en synlig 90 cm öppning i bänkskivan.
    Skapa konto
enklaste måste vara att köpa en 90 häll som är längre än öppningen sätta marmor bitar i fram och bakkant och ett stöd i kortändarna anpassat till inbyggnadsmåttet.
blir fyra synliga men korta fogar
Schematisk ritning som visar placering av stöd och marmordelar runt en kökshäll.
Skapa konto

• Gilla
Daysleeper75
  • Laddar…
J Jottephine skrev:
Hej!
Vi har håller på och renoverar vårt kök. Alla stommar är på plats, samt bänkskiva och kylvaror. Vi köpte en 90cm spis från smeg som är helt värdelös i förhållande till de 30 000 vi betalade för den. Den har krånglat och nu har vi vart utan ugn i snart två månader då teknikerna inte får fart på den. Ett alternativ är att reklamera och ta en ny likadan spis, men just nu vill jag bara bort med den. Jag skulle istället vilja sätta dit en stomme med inbyggd spis och en häll. Men jag vet inte hur jag då ska göra med bänkskivan (som redan är utskuren, så det är ett glapp på 90 cm). Jag kan inte hitta några smarta lösningar online och tänkte därför göra ett försök här.

Har ni möjligtvis några idéer?

Mvh Josefine
Hej!

Vi har samma problem och funderar på lösningar. Hur har ni löst det?

mvh
Agnes

Finns det inte 90 spisar från något annat mer högkvalitativt märke/fabrikat?
SMEG köper man inte om man är ute efter kvalitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.