3 022 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
tätskikts val
Jag har nu förberett mitt nya badrum, väggarna klara och golvet flytspackalat
I dag var jag på olika "kakelhus" för att informera mig om tätskikt, oj oj vad skall jag välja?
det var en djungel LIP, Maxit, Bostik, mapei, schönox, probau, kilto, sopro, biltema och troligen ännu fler om man kollar vidare.
Vilket fabrikat är prisvärt och lämligt för en amatör ( och givetvis hela prog. med primer och fix mm) samt gärna en bra leverantör i södra Stockholm
I dag var jag på olika "kakelhus" för att informera mig om tätskikt, oj oj vad skall jag välja?
det var en djungel LIP, Maxit, Bostik, mapei, schönox, probau, kilto, sopro, biltema och troligen ännu fler om man kollar vidare.
Vilket fabrikat är prisvärt och lämligt för en amatör ( och givetvis hela prog. med primer och fix mm) samt gärna en bra leverantör i södra Stockholm
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
Du får troligen aqvsevärt lägre pris om du handlar på nätet. Nu är det ett par år sedan jag handlade sådant men då var sigro.se bäst i pris, de säljer LIP. Mitt badrumsprojekt var innan de senaste reglerna kom, så jag kunde köra med rollat täåtskikt, vet inte hur det är att jobba med deras foliesystem.
Andra bra nätbutiker är kakelplattan i Karlstad, där har (hade) de flytspackel till extremt bra pris, jag handlade drygt 600kg flytspackel, kom hem som postpaket. De sälde ialla fall då tätskikt från Mapei, som också äre ett bra välkänt märke.
Jag valde att undvika biltema, probau och andra butiksmärken, dvs probau är ju bauhaus eget märke. Jag är lite misstänksam mot märken som styrs av butikernas inköpsorganisation när det gäller såpass komplicerade produktsystem som tätskikt .
Andra bra nätbutiker är kakelplattan i Karlstad, där har (hade) de flytspackel till extremt bra pris, jag handlade drygt 600kg flytspackel, kom hem som postpaket. De sälde ialla fall då tätskikt från Mapei, som också äre ett bra välkänt märke.
Jag valde att undvika biltema, probau och andra butiksmärken, dvs probau är ju bauhaus eget märke. Jag är lite misstänksam mot märken som styrs av butikernas inköpsorganisation när det gäller såpass komplicerade produktsystem som tätskikt .
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
Jag sparade ca. 5 000 på att handla på nätet.
Alla de du räknar upp är bra (t.o.m ProBau/Biltema som är Litokols tätskikt). Men då du säger prisvärt och lämpligt för amatör så måste jag slå ett slag för LIP. Deras foliesystem är lätt att förstå sig på, vettiga monteringsinstruktioner, bra support och mycket prisvärt.
Enklast och billigast köper du hela systemet på nätet t.ex. Sigro.se (nej jag jobbar inte där, förlåt att jag tjatar om dom). Jag har nyligen köpt hela systemet där inkl. flytspackel, tätskikt, primer, fix och fog för "ynka" 7500kr till ett 4,5kvm badrum.
Passade även på att köpa blandare och golvbrunn (Jafo) där, även det prisvärt.
Enklast och billigast köper du hela systemet på nätet t.ex. Sigro.se (nej jag jobbar inte där, förlåt att jag tjatar om dom). Jag har nyligen köpt hela systemet där inkl. flytspackel, tätskikt, primer, fix och fog för "ynka" 7500kr till ett 4,5kvm badrum.
Passade även på att köpa blandare och golvbrunn (Jafo) där, även det prisvärt.
Jo, Sigro.se säljer Lips foliesystem http://www.sigro.se/sv/faest,fog-taetskikt/lip-folie.phpjarlen84 skrev:
Jag har precis fått dit tätskiktet på mitt badrum. Jag valde Kiilto Kerasafe systemet. Jag hade ingen aning om det var bra eller dåligt innan jag köpte det. Valde ett komplett paket med allt från kakelplattan i Karlstad.
Det jag kan säga om Kiilto Kerasafe duksystem... Jag har aldrig ens tapetserat innan
Men attans så fint och lätt arbetad duk.. fick upp 30kvm vägg duk och 7kvm golv duk med alla rör manchetter och inner/ytterhörn på 4-5 timmar.. Kan verkligen säga att detta är nått man kan rekomendera till andra "hemma fixare" Han som hjälpte tillmig hade hållt på med bostik duk innan.. Men Kiilto var att föredra enligt honom.
Men det återstår och se om det är vatten tätt
Det jag kan säga om Kiilto Kerasafe duksystem... Jag har aldrig ens tapetserat innan
Men det återstår och se om det är vatten tätt
Troligtvis intekimmo_thn skrev:
http://www.byggahus.se/forum/badrum/167256-alla-taetskikt-underkaenns-bkr-likasa.html
Bättre service än på Kakelhörnan i Arninge (Täby) får man inte, inte många ställen man får hjälp med att lyfta grejerna in i bilen. Bra priser på LIPs system har de oxå.
Som hemmapulare är det lätt att räkna fel på materialåtgång och då är det grymt skönt att ha en lokal leverantör.
Killen på Kakelhörnan hävdar skämtsamt att DIY står för Destroy It Yourself ;-)
Som hemmapulare är det lätt att räkna fel på materialåtgång och då är det grymt skönt att ha en lokal leverantör.
Killen på Kakelhörnan hävdar skämtsamt att DIY står för Destroy It Yourself ;-)
Klicka här för att svara